فرانسه درباره جاسوس افزار صهیونیستی نشست امنیتی برگزار می‌کند

سخنگوی دولت فرانسه گفت رئیس جمهور همه اعضای امنیت ملی را فراخوانده و خواستار برگزاری یک جلسه فوری درباره جاسوس افزار پگاسوس شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد رئیس جمهور صبح امروز پنج شنبه دستور برگزاری یک جلسه امنیت ملی برنامه‌ریزی نشده را داده است. جاسوسی بد افزار پگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی موضوع این جلسه خواهد بود.

گابریل اتال، سخنگوی دولت فرانسه در مصاحبه با رادیو فرانس اینتر گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه صبح امروز همه اعضای امنیت ملی را فراخواند و با آنها درباره برگزاری یک جلسه از قبل تعیین نشده درباره جاسوسی‌های صورت گرفته احتمالی از سوی بدافزار جاسوسی پگاسوس صحبت کرد.

او افزود: رئیس جمهور این موضوع را بسیار جدی می‌داند و قصد دارد آن را از نزدیک پیگیری کند. جلسه ضطراری امروز هم به  موضوع پگاسوس و مسئله امنیت سایبری اختصاص داده شده است.

روز گذشته، ژان کستکس، نخست وزیر فرانسه در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد: پس از اینکه مشخص شد تلفن رئیس جمهور به وسیله جاسوس‌افزار  پگاسوس متعلق به سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هک شده است، او خواستار انجام تحقیقات در  این باره شد.

روزنامه لوموند روز سه شنبه گزارش داد: سرویس اطلاعاتی مراکش از طریق برنامه «پگاسوس» متعلق به سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از تلفن همراه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه و برخی دیگر از مقامات این کشور جاسوسی کرده است.

بنابر اعلام این روزنامه تلفن همراه مکرون و ۱۵ نفر دیگر از مقامات دولت فرانسه در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) توسط این برنامه متعلق به شرکت نرم افزار صهیونیستی هدف جاسوسی قرار گرفته است.

پس از آنکه تعدادی از رسانه‌های بین المللی در گزارشی افشا کردند که سرویس‌های اطلاعاتی مراکش با استفاده از برنامه پگاسوس از حدود ۳۰ روزنامه نگار و مسئول نهاد‌های رسانه‌ای فرانسه جاسوسی کرده‌اند، دولت فرانسه این اقدام را تکان دهنده دانست و آن را محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار