تخت روانچی مطرح کرد؛

حمایت قاطع ایران از مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست سفرای کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد از مردم و دولت کوبا در مبارزه با اقدامات غیرقانونی آمریکا قاطعانه حمایت کرد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل در نشست فوق العاده روز چهارشنبه سفرای کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست فوق العاده روز چهارشنبه سفرای کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، با اشاره به ماهیت خصمانه و تحریک آمیز سیاست‌های آمریکا در قبال کوبا، این سیاست‌ها را نقض آشکار هنجار‌ها و قواعد اساسی حقوق بین الملل و تضعیف کننده حقوق بشر و دموکراسی دانست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع و همبستگی خود را با مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات آمریکا اعلام می‌دارد.

تخت روانچی در بخش دیگری از سخنان خود تداوم اقدامات یک جانبه ظالمانه ایالات متحده علیه اعضای جنبش عدم تعهد و نقض قواعد بین الملل و منشور ملل متحد را تقبیح کرد و گفت: ایالات متحده طی چندین دهه تحریم‌های گوناگونی را علیه برخی کشور‌های جنبش عدم تعهد حتی در شرایط غم انگیز شیوع کرونا اعمال و رنج و سختی‌های ویرانگری را به آن‌ها تحمیل کرده است. آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید تجاری، محدودیت‌های مالی، مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر و سایر اقداماتی که هدفی جز تضعیف اراده و استقلال کشور‌ها ندارد، این روند را تسریع کرده است که نمونه بارز آن را مشخصاً در مورد ایران و در طی ۴۰ سال گذشته شاهد بوده ایم. 

وی در پایان بر ضرورت یافتن روش‌های بهتر برای اقدامی قاطعانه در مقابله با فشار آمریکا بر دیگران و نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۲:۵۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
انگار ما شدیم شوروی سابق، هر جایی آمریکا باشه ما هم باید باشیم و باهاش سرشاخ بشیم و نتیجه اش چیه؟ از درون کشور قافل شدن و غارت کشور توسط گروههای مافیایی و پی آمدش هم شده گسترش فقر و بیکاری، افزایش جرم ، کاهش امنیت اجتماعی، نابودی منابع کشور و نهایتاً نارضایتی مردم . اگر فقط 20 درصد انرژیی که نظام صرف مسائل بین المللی بی حاصل میکنه و یا صرف سرشاخ شدن با استکبار میکنه رو صرف داخل کشور میکرد و به مشکلات درون کشوری توجه میکرد الان مملکت دچار این همه مشکل نمیشد. در کل بررسی کننده محترم میدونم چیزی از کامنت من منتشر نمیکنی ولی برای خود شما گفتم که شاید گوش شما باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ تير ۱۴۰۰
حمایت از دولتهای غیر مردمی و کمونیستی مانند کوبا و کره شمالی و ونزوئلا کاری اشتباه هست.
آخرین اخبار