مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی مطرح کرد؛

ذبح دام عید قربان در استان مرکزی تنها در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

شانقی گفت: عید قربان امسال ذبح دام تنها در کشتارگاه‌های استان مرکزی انجام می‌شود.

شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: عید قربان امسال ذبح دام تنها در کشتارگاه‌های استان مرکزی انجام می‌شود و همه کشتارگاه‌های استان مرکزی روز عید قربان باز هستند.

شانقی افزود: روز عید قربان ۴۴ گروه ثابت و سیار نظارتی وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده در استان را برعهده دارند و از مردم درخواست داریم نذورات شان را در کشتارگاه ذبح کنند.

او اضافه کرد: این گروه‌ها متشکل از ۶۱ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی هستند و وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان را در استان مرکزی برعهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ ظهر در محل‌های مشخص شده مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند.

او ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع و انتشار بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت، نیاز است مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کرده و ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌ها و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره کل انجام شود.

شانقی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی کشتارگاه‌های دام در شهرستان‌های استان مرکزی در روز عید قربان از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ فعال و آماده ذبح دام‌های قربانی خیرین به صورت رایگان هستند.

او ادامه داد: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF) توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: ذبح دام ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.