هشدار‌های بهداشتی کشتار دام در عید قربان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی کشتار دام در عید قربان را تشریح کرد.

حسین کاید خورده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، گفت:شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و حیوان در خصوص تهیه ذبح دام باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او افزود:شهروندان از خرید دام زنده و یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شوند، خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه دام زنده را از میادین عرضه مجاز تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری کنید تصریح کرد:ذبح دام را صرفاً در کشتارگاه‌های تحت نظارت اداره دامپزشکی انجام دهید و به هیچ عنوان دام را در منزل و معابر عمومی ذبح نکنید.

کاید خورده افزود:افرادی که ذبح دام را انجام می‌دهند باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و همچنین خونابه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

او بابیان اینکه به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنید گفت:گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل٢٤ ساعت در دمای ٤ درجه سانتی گراد دریخچال قرار داده شود و سپس استفاده کنید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.