مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:

سیل و تگرگ ۱۰۰ میلیارد تومان به آذربایجان غربی خسارت زد

جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل و تگرگ طی هفته گذشته در ۴ شهرستان استان خبر داد.

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه در اثر بارش باران، تگرگ و جاری شدن سیل بر اساس برآورد اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و ابنیه و زیرساخت‌های استان خسارت وارد شده است، افزود: از این میزان ۹۰ میلیارد تومان خسارت بخش کشاورزی و ۱۰ میلیارد تومان خسارت ابنیه و زیرساخت‌های چهار شهرستان خوی، ارومیه، تکاب و سلماس است.

وی ادامه داد: خسارت وارده در اراضی باغی در برخی روستا‌ها تا ۸۰ درصد تخمین زده شده و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.

جعفری از جان باختن یک نفر در سلماس در اثر برخورد صاعقه خبر داد و اضافه کرد: سیل آخر هفته در آذربایجان غربی موجب جان باختن یک تن، بروز خسارت در بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی و تلف شدن بیش از ۶۰۰ رأس دام شد.

وی با اشاره به بسته شدن راه ارتباطی الند خوی براثر جریان سیل، اضافه کرد: جاده اصلی منطقه الند بخش صفائیه خوی به علت بارندگی شدید باران و جریان سیل مسدود شد.

جعفری با بیان اینکه در این منطقه ۱۷ روستا واقع شده است، خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی و بازسازی جاده در حال اعزام به منطقه برای بازگشایی محور‌ها هستند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.