آماده باش ۲۲ تیم دامپزشکی درعید سعید قربان

۲۲ تیم دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در روز عید قربان بر ذبح دام‌ها نظارت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، صالحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۲ تیم دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح دام‌ها در استان نظارت می‌کنند.

او افزود: ۱۰ تیم ثابت و ۱۲ تیم سیار دولتی و غیر دولتی در سراسر استان، آمادۀ ارائۀ خدمات بهداشتی و شرعی دامپزشکی در روز‌های عید عرفه و قربان هستند.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: نیرو‌های فنی برای اجرای این طرح ۲۸ دکتر دامپزشک و ۳۲ بازرس لاشه و ۱۰ ناظر ذبح شرعی هستند.

او ادامه داد: تمامی کشتارگاه‌های استان از ساعت ۷ صبح روز عید سعید قربان آماده پذیرش و ارائه نظارت شرعی بهداشتی با حضور مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه و ناظر شرعی برای ذبح دام‌های قربانی هستند.

صالحی گفت: افرادی که قصد قربانی کردن دام نذری خود را دارند، می‌توانند به میادین مجاز فروش دام مراجعه کنند که ناظران دامپزشکی در آنجا حضور داشته و سلامت بالینی دام را تأیید می‌کنند.

او افزود: با توجه به اینکه همه ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات قربانی به مراکز زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند توصیه می‌شود اطلاع رسانی لازم توسط دستگاه‌های مرتبط در خصوص دریافت نذورات به صورت وجه نقد و یا لاشه قربانی کشتار شده در کشتارگاه صورت پذیرد.

صالحی از مردمی که اقدام به ذبح دام‌های قربانی در منازل خود می‌کنند خواست: برای حفظ بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان نکات بهداشتی لازم از جمله استفاده از ماسک و دستکش و وسایل حفاظت فردی در زمان ذبح دام، ممانعت از ذبح دام در معابرو اماکن عمومی، عدم استفاده از گوشت و آلایش خوراکی به صورت گرم و نگهداری آن حداقل به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه را رعایت کنند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: عید قربان ، ذبح دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار