رتبه دوم مهاباد در پوشش بیمه تامین اجتماعی

رئیس بیمه تامین اجتماعی مهاباد گفت: مهاباد رتبه دوم آذربایجان غربی در پوشش بیمه تامین اجتماعی را به خود اختصاص داد.

آرش صالحیه رئیس بیمه تامین اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه ۴۷ درصد جمعیت مهاباد هم اکنون زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از این حیث مهاباد رتبه دوم آذربایجان غربی را از لحاظ ضریب برخورداری از پوشش بیمه‌ای به خود اختصاص داده است.

صالحیه افزود: مجموع افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی اصلی و تبعی در این شهرستان ۱۰۸ هزار و ۵۳۶ نفر است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۱۷ نفر بیمه شده اصلی و مابقی مستمری بگیر هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: هم‌اکنون ۶ هزار و ۶۸۷ مستمری‌بگیر شامل افراد بیکار شده از کار، بازنشسته و یا ازکارافتاده، ماهانه متناسب با بیمه خود حقوق دریافت می‌کنند.

صالحیه کل افراد بیکار را ۵۰۲ نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون یک بیمارستان، یک دی‌کلینیک، سه پلی‌کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند که یکی از دی‌کلینیک‌ها در مهاباد قرار دارد.

او در خصوص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی نیز بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون سه هزار و ۸۵۲ کارگر ساختمانی در انواع حرفه‌های مختلف از جمله آرماتوربند، بتن‌ساز و بتن‌ریز، گچ‌کار، جوشکار، بنّای سفت‌کار، کاشی‌کار، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، درب و پنجره‌ساز فلزی، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، برقکار ساختمان، عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه و نقاش ساختمان تحت‌پوشش قرار گرفته‌اند.

مهاباد با ۲۴۱ هزار نفر جمعیت دارای سه هزار و ۵۸۹ کارگاه تولیدی دولتی و غیردولتی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.