حمایت نادر کره‌شمالی از کره‌جنوبی در مقابل ژاپن

کره‌شمالی در اقدامی نادر از کره‌جنوبی حمایت و انتقاد خود را از ادعای ژاپن درباره حاکمیت بر چند جزیره ابراز کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، کره‌شمالی در اقدامی نادر با پشتیبانی از کره‌جنوبی، از ادعای ژاپن برای مالکیت جزایر «داکدو» در دریای شرقی، انتقاد کرد.

سخنگوی کمیته المپیک کره‌شمالی با بیان آنکه اقدام ژاپن برای ادعای مالکیت این جزایر «شرم‌آور» است، گفت: «اقدام ژاپن برای تصرف این جزیره، یعنی بخش جداناپذیر قلمرو کره، افراط‌گرایی است.»

این انتقاد ازسوی کره‌شمالی از آن رو مطرح شد که ژاپن در نقشه وبگاه رسمی المپیک تابستانی، جزایر دوکدو را بخشی از قلمرو خود اعلام کرده است.

کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای برای انتقاد از این اقدام ژاپن گفت: «مسائل سیاسی و سرزمینی تفکیک‌ناپذیرند و تأکید بر آنکه بخشی از کره متعلق به ژاپن باشد، اقدامی بی‌شرمانه است. سوءاستفاده از بازی‌های المپیک برای تحقق جاه‌طلبی‌ها ازسوی ژاپن، نقض حاکمیت کره محسوب می‌شود.»

کره‌جنوبی نیز به این اقدام ژاپن اعتراض کرده است. همچنین پیش‌تر «چوی جونگ کون» معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی، «کویچی آیبوشی» سفیر ژاپن در سئول، را احضار کرد تا اعتراض این کشور را نسبت به سخنان غیر دیپلماتیک و بی‌ادبانه معاون سفیر ژاپن که در واکنش به ابراز تمایل «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، برای ملاقات با «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن اظهار داشته بود، بیان کند.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که گفته می‌شود دو کشور در حال مذاکره درباره برپایی ملاقات سطح بالا در طول بازی‌های المپیک برای بهبود روابط با یکدیگر بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار