پلیس کلمبیا: مسئول سابق وزارت دادگستری هائیتی دستور ترور رئیس جمهور را صادر کرده است

پلیس کلمبیا اعلام کرد در تحقیقات اولیه احتمال صدور دستور ترور رئیس جمهور هائیتی از سوی مسئول سابق وزارت دادگستری این کشور وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس کلمبیا با استناد به تحقیقات مقدماتی درباره ترور رئیس جمهور هائیتی، اعلام کرد ممکن است مسئول سابق وزارت دادگستری هائیتی دستور ترور جوینل مویز را صادر کرده باشد.

ژنرال خورخه وارگاس، رئیس پلیس کلمبیا در یک پیام صوتی که از سوی  پلیس به رسانه‌های خبری ارسال شده، اظهار کرد:  تحقیقات مقامات هائیتی و کلمبیا در کنار اینترپل نشان داد، جوزف فلیکس بدیو، مسئول سابق وزارت دادگستری هائیتی سه روز قبل از ترور این دستور را صادر کرده و به  سربازان سابق کلمبیا «دوبرنی کاپادور و آلمان ریورا» که در ابتدا برای انجام خدمات امنیتی با آن‌ها تماس گرفته شده بود، دستور  ترور مویز را داده است.

او که مدرک یا جزئیات بیشتری درباره محل تهیه اطلاعات ارائه نکرده است، افزود : تاکنون نتوانستیم به بدیو  برای پاسخ به این مسائل دسترسی پیدا کنیم.

به گفته مقامات هائیتی، کاپادور پس از قتل مویز کشته و ریورا به دست پلیس  بازداشت شد.

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند جوینل مویز، رئیس‌جمهور هائیتی به همراه همسرش در اقامتگاه شخصی‌شان هدف ترور گروه‌های مسلح قرار گرفتند که به کشته شدن رئیس جمهور منجر شد. خبرگزاری فرانسه از پورتوپرنس، پایتخت هائیتی گزارش داد جوینل مویز از سوی یک کماندو ترور شده است.

کلاد جوزف، نخست‌وزیر موقت هائیتی، نیز به‌دنبال کشته شدن رئیس‌جمهور این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرد. همچنین  آمریکا تعدادی از نیرو‌های خود را به هائیتی فرستاده است تا از سفارت این کشور حراست کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار