سهم اندک خراسان جنوبی از قاچاق چوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از پایین بودن میزان قاچاق چوب در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: به طور کلی در مقایسه با سایر استان‌های شمالی و غربی در حد قابل ذکر قاچاق چوب نداریم.

او افزود: در این حوزه، راهکار مدیریت آسیب حتی در حد بسیار کم نیز اخذ مجوز هرس درختان خشکیده باغی توسط متقاضی از جهاد کشاورزی و سپس مجوز حمل چوب از منابع طبیعی است.

نصرآبادی با تأکید بر اخذ مجوز حمل چوب از منابع طبیعی سایر استان‌ها برای عبور از خراسان جنوبی اظهار کرد: چرخه مدیریت شده قطع و برش عرصه‌های مرتعی آسیب دیده از آفت در قالب طرح مدیریت جنگل‌های دست کاشت و مزایده و صدور مجوز حمل چوب آلات برش خورده نیز از جمله راهکار های قابل توجه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به گشت و مراقبت نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان، بیان کرد: همکاری و همراهی یگان حفاظت سایر دستگاه‌ها مانند محیط زیست، امور اراضی و راه و شهرسازی و کمک و همراهی پاسگاه‌های ایست بازرسی و گشت نیروی انتظامی نیز از جمله راهکار‌های مدیریت قاچاق چوب است.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج و تشکل‌های مردمی در قالب دیده بان و استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت تصریح کرد: کد ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در دسترس مردم برای ارائه گزارش است.

نصرآبادی ادامه داد: اطلاع رسانی رسانه‌ها به مردم در خصوص اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از قطع، حمل و تولید غیرقانونی زغال نیز از جمله پیشنهادات برای جلوگیری از قاچاق چوب است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار