دبیرکل اتحادیه عرب: از وضعیت پیش آمده در لبنان احساس ناامیدی می کنم

احمد ابوالغیط انصراف سعد حریری از تشکیل کابینه جدید در لبنان را ناامید کننده خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العهد، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به ناکامی سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان در تشکیل کابینه جدید این کشور اظهار ناامیدی کرد.

احمد ابوالغیط در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: نسبت به تصمیم سعد حریری برای کناره گیری از تشکیل کابینه احساس ناامیدی می کنم.

دبیر کل اتحادیه عرب افزود: پیامدهای این تصمیم بسیار ناخوشایند خواهد بود. اتحادیه عرب اوضاع لبنان را دنبال می کند و دست یاری خود را در این شرایط بسیار حساس به سمت آن دراز می کند.

او با درخواست از جامعه بین الملل برای کمک به مردم لبنان در این شرایط تصریح کرد: همگان می دانند که مسئولیت این شکست و عدم دست یابی به توافق سیاسی متوجه چه کسانی است. همه سیاستمدران لبنان مسئول این وضعیت اسفبار هستند.

عصر امروز سعد حریری پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا برای بررسی لیست وزرای پیشنهادی، اعلام کرد که با عون به توافق نرسیده و از این رو از تشکیل دولت جدید انصراف می دهد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در واکنش به این اقدام حریری اعلام کرد که او به توافقی که در گذشته صورت گرفته بود، پایبند نبوده و  حاضر به انجام تغییر در لیست کابینه پیشنهادی نشده است.

به دنبال این اتفاق، به سرعت ارزش لیر لبنان در مقابل دلار با کاهش روبه رو شد و مردم این کشور در اعتراض به وضعیت پیش آمده به خیابان ها آمده و تظاهرات خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار