فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با دعوت از هنرمندان موسیقی خراسان جنوبی برای شرکت در این جشنواره، گفت: پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در چهار بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی نواحی ایران» و «آهنگسازی» برگزار می‌شود.

او  افزود: در بخش «موسیقی دستگاهی ایران» خوانندگان و نوازندگان ساز‌های تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان ساز‌های اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان ساز‌های زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت.

زمزم گفت: امسال، بخش آهنگسازی با امکان استفاده از ساز‌های دستگاهی، نواحی و کلاسیک در قالب‌های دوئت، تریو و کوارتت به پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اضافه شده است به طوری که متقاضیان با در نظر گرفتن سقف سنی ۲۹ سال می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سه گروه سنی «الف»، ۱۵ تا ۱۸ سال، گروه سنی «ب»، ۱۹ تا ۲۳ سال و گروه سنی «ج»، ۲۴ تا ۲۹ سال، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، ادامه داد: متقاضیانی که سن آن‌ها از ۱۵ سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، می‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه سنی «الف»، با اجرای موارد مندرج ذیل گروه سنی «الف» در فراخوان ارسال کنند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هرگونه تغییر احتمالی در روند برگزاری جشنواره از سوی روابط عمومی، سایت رسمی جشنواره به نشانی nfym.ir و صفحه رسمی اینستاگرام جشنواره nfym.iran اعلام خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.