۴۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان و معلولان بهزیستی افتتاح شد

۴۲ واحد مسکونی به مناسبت هفته بهزیستی به مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی استان بوشهر واگذار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به مناسبت هفته بهزیستی دو هزار و ۷۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان و معلولان در ارتباط تصویری رئیس سازمان بهزیستی به طور همزمان در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید که ۴۲ واحد سهم استان بوشهر بود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در مراسم افتتاح این واحد‌ها بیان کرد: کمک به تامین مسکن مددجویان و معلولان یکی از رسالت‌های بسیار مهم سازمان بهزیستی به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر، گام‌های اساسی و ارزشمندی در این زمینه برداشته شده است.

علیرضا حاجیونی افزود: در این زمینه اداره کل بهزیستی استان بوشهر توانسته از اول طرح نهضت مسکن مددجویان دو هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی را با عنوان کمک به تامین مسکن این افراد در قالب ساخت و خرید واگذار کند.

او ادامه داد: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود و با همراهی خوب شرکای اجتماعی خود در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، بتوانیم امسال برای ساخت دست‌ِکم ۳۱۶ واحد مسکونی اقدام کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: مددجویان امکان تامین زمین برای ساخت خانه را ندارند و همین موضوع یکی از مشکلات اصلی بهزیستی برای خانه دار کردن مددجویان استان است که امیدواریم دستگاه‌های همکار در این زمینه با بهزیستی همکاری کنند.


بیشتر بخوانید


معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان بوشهر نیز بیان کرد: برای ساخت ۴۲ خانه‌ای که به مددجویان واگذار شد، ۱۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض در کنار تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت پرداخت و پروانه ساختمانی و انشعاب‌ حامل‌های انرژی شامل آب، برق، گاز رایگان به این افراد اعطا شده است.

علیرضا هوشیار افزود: این خانه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های چند جانبه ویژه خانواده‌های دارای دو عضو معلول، به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و با مشارکت مددجویان ساخته شده است.

او عنوان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ باتوجه به افزایش سرانه کمک به ساخت و خرید مسکن، شاهد رشد فزاینده‌ای در خانه دار شدن گروه‌های هدف باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.