رودخانه روستای 'قویطل' در سوگ صد‌ها بچه ماهی

بیش از صد‌ها بچه ماهی بر اثر خشکسالی و کم آبی در رودخانه روستای 'قویطل' این شهرستان تلف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یکی از ساکنان روستای 'قویطل' با ارسال تصاویری از تلف شدن صد‌ها بچه ماهی در زیر پل این روستا خبر داد و از مسئولان اداره حفاظت محیط زیست خواست تا اقدامی در این خصوص انجام دهند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار ما اظهار کرد: به دنبال حادثه تلف شدن و مرگ و میر بچه ماهی‌ها و با توجه به نمونه گیری‌ و اندازه گیری‌های انجام شده در واحد حجم، دسته‌های صد تایی از بچه ماهی‌ها در این حادثه تلف شده اند.

سخنور افزود: رودخانه قویطل به دنبال برداشت و تبخیر و کاهش بارندگی ها کم آب شده و به صورت ماندآب هایی در چند نقطه در آمده است به همین دلیل بچه ماهی های داخل این رودخانه با کمبود جا و آب روبه رو شدند و در معرض تلف شدن قرار گرفتند.

او با بیان اینکه تلف شدن بچه ماهی‌ها به دلیل خشکسالی و کم آبی رخ داده، اضافه کرد: این حادثه در روز‌هایی که حال زمین خوب نیست و عوامل تهدید‌کننده از جمله بی آبی محیط‌زیست را به خطر می‌اندازد اتفاق افتاده است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول همچنین از دهیاران و شورا‌های روستای قویطل درخواست کرد که نسبت به ماهیان گرفتار شده در ماندآب‌های باقیمانده مسیر این رودخانه زنده‌گیری و به داخل آب رودخانه یا استخر‌های کشاورزی اقدام به رهاسازی کنند.

شهرستان مهاباد باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم آذربایجان غربی به‌ شمار می‌آید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.