در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

حیوانی دوست داشتنی و شهر آشوب/ آیا سگ گردانی در جامعه جُرم است؟

سگ گردانی توسط برخی از شهروندان در سطح شهر باعث سلب آسایش دیگران می‌شود و این اقدام ترس و دلهره را به جان کودکان و زنان می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بار‌ها در زمان تردد در سطح شهر مشاهده شده که برخی از شهروندان با خود سگ‌هایی را به همراه دارند و با این حیوان در سطح شهر تردد می‌کنند.

این تنها گوشه‌ای از ماجراست و در سمت مقابل شهروندانی که با این صحنه مواجه می‌شوند واکنش‌های متفاوتی نسبت به این موضوع دارند؛ عده‌ای بی تفاوت از کنار آن رد شده و برخی‌ها که تعدادشان هم کم نیست، نسبت به آن موضع گیری می‌کنند و از حضور سگ در معابر وحشت می‌کنند.

در این رابطه با یکی از شهروندان که یک خانم میانسال است درباره سگ گردانی و اینکه آیا با این کار موافق یا مخالف است، صحبت کردیم؛ این خانم در ابتدا گفت که بسیار از سگ وحشت دارد و حتی اگر این حیوان در قفس نگهداری شود و دست و پایش هم بسته باشد باز هم از آن می‌ترسد.

او گفت: به هیچ عنوان در محیطی که سگ در آن وجود دارد وارد نمی‌شوم، چرا که از کودکی به خاطر اینکه یک سگ من را دنبال کرد و گاز گرفت، از این حیوان می‌ترسم.

این خانم که از مخالف‌های سرسخت سگ گردانی توسط شهروندان است، ادامه داد: فلسفه این کار را درک نمی‌کنم که چرا باید آقا یا خانمی بیاید و با یک سگ در خیابان تردد کند، اگر کسی به این حیوان علاقه دارد بهتر است آن را در خانه و چاردیواری خود نگهداری کند.

سگ؛ همدم ناخوانده‌ای که شهر را بهم می‌ریزد/ آیا سگ گردانی در جامعه جرم است؟

یکی دیگر از شهروندان که آقایی نسبتا مسن بود درباره سگ گردانی افراد در سطح شهر، گفت: این کار می‌تواند هم خوب باشد و هم خطر آفرین!

این فرد که در ابتدای صحبت بسیار خوش خنده و شوخ طبع بود به ناگهان حالت جدی به خود گرفت و ادامه داد: متاسفانه این عادت شده که هر شخصی بدون اینکه علت کاری را بداند یکسری از فعالیت‌ها را انجام می‌دهد، از نظر من سگ گردانی یک کار بیهوده و پوچ بوده و بهتر است به جای این کار خانواده گردانی کرد یعنی باید به جای سگ گردانی در خیابان، دست زن و بچه خود را گرفته و در خیابان قدم زد.

این شهروند تهرانی ادامه داد: برخی سگ‌ها از لحاظ جثه بسیار بزرگ هستند و حضورشان در خیابان باعث ایجاد ترس و دلهره در افراد می‌شود، چرا باید چنین حیوانی در سطح شهر وجود داشته باشد؟ عده‌ای هم در سمت مقابل سگ‌هایی به همراه دارند که کوچک جثه هستند و به هیچ فردی آسیب نمی‌رسانند، اما در کل به نظر بنده سگ جایش در شهر نیست و  باید در گله باشد.

از آقای جوانی درباره سگ گردانی در بوستان‌ها و سطح شهر سوال کردم و گفت:  چند شب گذشته به همراه همسر و دو فرزندم در سطح شهر در حال قدم زدن بودم که فردی به همراه دو قلاده سگ بسیار بزرگ به سمت ما آمد، همان لحظه دختر کوچکم از ترس دست من را گرفته بود، لام تا کام حرفی نزد و به شوک رفت و به سگ‌ها خیره شد.

سگ؛ همدم ناخوانده‌ای که شهر را بهم می‌ریزد/ آیا سگ گردانی در جامعه جرم است؟

او گفت: پس از آرام کردن دخترم به سمت صاحب دو قلاده سگ رفتم و به او اعتراض کردم که چرا این سگ‌ها را به سطح شهر می‌آوری و باعث ترس مردم می‌شوی؟ این فرد با حاضر جوابی گفت همین که هست و اگر اعتراضی داری در خانه خود بمان!

یکی دیگر از شهروندان که خانمی میانسال است درباره سگ گردانی در شهر می‌گوید: با سگ گردانی در سطح شهر مخالف نیستم، من یک قلاده سگ دارم که بخشی از زندگی‌ام شده و نسبت به آن اهمیت می‌دهم و اغلب اماکنی که می‌روم سگم را با خود می‌برم، چرا که معتقدم این سگ به هیچ شخصی آسیب نمی‌رساند پس لزومی ندارد آن را در خانه حبس کنم.

قوانین سگ گردانی در سایر کشورها

اما برای آن که متوجه شویم سایر کشورها چطور به مقوله سگ گردانی می‌پردازند، به قوانین آن‌ها در این خصوص نگاهی بیندازیم.

چین

در کشور چین هر خانواده حق دارد فقط از یک سگ نگهداری کند، علاوه بر این تمام سگ‌هایی که در شهر نگهداری می‌شوند باید کمتر از ۱۴ اینچ «۳۵.۵ سانتیمتر» قد داشته باشند، در این کشور گردش سگ بین ساعات ۷ صبح تا ۷ شب ممنوع است. همچنین نگهداری از نژاد‌های خاصی مانند ژرمن شپرد، گریت دین، تیبتن ماستیف و نژاد‌های ترکیبی غیر قانونی است.

هلند

در هلند افراد برای نگهداری از سگ باید دوره‌های آموزشی را بگذرانند. اگر کسی برای اولین بار اقدام به خرید سگ کند، علاوه بر آموزش‌های عملی نگهداری از حیوان باید دوره‎‌های تئوری نیز بگذراند، در صورت انتقال سگ به هلند، تا ده روز بعد از ورود به کشور فرصت دارند به یک دامپزشک مراجعه کنند.

فرانسه

در سال ۲۰۰۷ که یک سگ آمریکایی دختری را در فرانسه به قتل رساند و در فاصله چند ماه دو نفر دیگر نیز طعمه سگ‌های درنده شدند، اصلاحات زیادی بر قوانین مراقبت از سگ در این کشور اعمال شد.

طبق قوانین این کشور، هر حیوانی که احتمال دارد آسیبی به انسان‌ها وارد کند، طبق دستوری از سوی شهردار به محلی مناسب برای نگهداری منتقل شده و هزینه‌های مراقبت از صاحب سگ دریافت خواهد شد.

نروژ

طبق قوانین نروژ، صاحب سگ باید از صدمه زدن حیوان به دیگران جلوگیری کند. تنها زمانی سگ‌ها می‌توانند بدون قلاده باشند که صاحب سگ در کنارش بوده و یا در حصاری که حیوان را از محل رفت و آمد جدا می‌کند، بماند. اگر سگ رفتار و حرکات پر خطر از خود نشان بدهد، باید تمام مدت قلاده داشته باشد.

سگ؛ همدم ناخوانده‌ای که شهر را بهم می‌ریزد/ آیا سگ گردانی در جامعه جرم است؟

ایتالیا

در شهر تورین، هر سگ باید حداقل سه بار در روز به گردش برود، در غیر این صورت صاحبش ۶۵۰ دلار جریمه می‌شود. در شهر رُم نیز این مجازات وجود دارد و علاوه بر آن کسی مجاز به رها کردن سگ در ماشین روشن یا مغازه‌ بسته نیست.

عربستان

در عربستان تردد سگ در مکان‌های عمومی غیرقانونی است، البته در کل نگهداری از سگ ممنوع است مگر سگ‌هایی که برای کار‌هایی مانند محافظت و شکار پرورش داده می‌شوند.

آلمان

در این کشور حتی سگ‌هایی که رفتار آرام و دوستانه‌ای داشته باشند باید در مکان‌های عمومی با قلاده و تحت نظارت صاحبشان تردد کنند.

قوانین ایران درباره سگ گردانی چه می‌گوید؟

در برخی از مواد قانون مجازات اسلامی اشاره شده است که اگر حیوان یک فرد، آسیبی به شخص دیگری وارد کرد، چگونه درباره آن تصمیم گیری می‌شود؛ در برخی مواد این قانون، به عنوان مثال از سگ نام برده شده و شرایط مجازات صاحب سگ را مشخص کرده است.

در ماده ۵۰۱ قانون نوشته شده هرگاه فردی به روی شخصی سلاح بکشد یا حیوانی مانند سگ را به سوی او برانگیزد یا هر کار دیگری که موجب هراس او می‌شود مانند فریاد کشیدن یا انفجار صوتی انجام دهد و بر اثر این ارعاب، شخص بمیرد یا مصدوم شود، حسب مورد بر اساس تعاریف انواع جنایات به قصاص یا دیه محکوم می‌شود.

در این ماده به روشنی مشخص است داشتن سگ، جرم نیست، ولی در صورتی که فردی، سگ را برای هراس دیگران یا حمله به انسان‌ها برانگیزد، در صورت ورود صدمه به قربانی، فرد برانگیزاننده به قصاص یا دیه محکوم می‌شود؛ یعنی ممکن است فردی عامدانه و عالمانه به سگ خود دستور دهد به کسی حمله کند و با حمله سگ به قربانی، شخص تحریک کننده حیوان، ممکن است به قصاص محکوم شود.

همچنین در ماده ۵۱۲ آمده است که هرگاه شخصی در محل‌هایی که توقف در آن‌ها مجاز نیست، توقف کند یا شیء و یا حیوانی را در این قبیل محل‌ها مستقر سازد یا مانع لغزند‌ه‌ای در آن قرار دهد و دیگری بدون توجه به آن‌ها در اثر برخورد یا لغزش مصدوم شود یا فوت کند یا خسارت مالی ببیند، شخص متوقف یا کسی که آن شیء یا حیوان را مستقر کرده یا راه را لغزنده کرده است، ضامن دیه و سایر خسارات است؛ مگر آن که عابر با وسعت راه و محل عمداً با آن برخورد کند که در این صورت نه فقط خسارت به او تعلق نمی‌گیرد بلکه عهده دار خسارت وارده نیز می‌شود.

در این ماده نیز روشن است اگر کسی، سگی را در قسمتی مانند پیاده راه از خیابان قرار دهد که مردم به عنوان مثال از روی ترس مجبور شوند از مکان ناامن دیگری مانند سواره راه خیابان عبور کنند و در حین عبور صدمه ببینند، صاحب سگ مسئول جبران خسارات بزه دیده است.

ماده ۵۲۲ و تبصره آن به روشنی درباره کسی که سگ خود را به خیابان می‌آورد و سگ به دیگران حمله می‌کند، مصداق پیدا می‌کند در تبصره این ماده به روشنی عنوان شده اگر کسی سگ خود را به خیابان بیاورد و توان کنترل آن را نداشته باشد، «مقصر» شناخته می‌شود، یعنی مانند آن است که عمدا سگ را برای صدمه به دیگران، از خانه خارج کرده است.

سگ؛ همدم ناخوانده‌ای که شهر را بهم می‌ریزد/ آیا سگ گردانی در جامعه جرم است؟

این ماده می‌گوید متصرف هر حیوانی که از احتمال حمله آن آگاه است باید آن را حفظ کند و اگر در اثر تقصیر او حیوان مزبور به دیگری صدمه وارد سازد، ضامن است، اما اگر از احتمال حمله حیوان آگاه نبوده و عدم آگاهی ناشی از تقصیر او نباشد، ضامن نیست.

نمایندگان مجلس شورای ملی در آئین نامه جلوگیری از مرض هاری و امور خلافی که ذیل ماده ۲۷۶ قانون مجازات کیفر عمومی در سال ۱۳۰۴ شمسی پرداخته شد و مشتمل بر۱۶ ماده بود و با توافق وزارت دادگستری و وزارت کشور نوشته شد، مشروحا به این امور پرداختند.

نمایندگان مجلس شرایط خاصی را برای همراه داشتن حیوانات مشخص کردند و مثلا در ماده یک این آیین نامه تصویب کردند: از روزی که فرمانداری محل آگهی می‌دهد کلیه صاحبان سگ‌های شهری باید تا مدت سه ماه گردن بند فلزی یا چرمی برای سگ‌های خود تهیه کنند.

این آیین نامه به صورت مفصل می‌گفت صاحبان سگ چطور باید از این حیوان نگهداری کنند و شرایط همراه داشتن حیوان در معابر عمومی چیست.

پس از سال‌ها، در سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی باز هم به فکر قانونگذاری برای همراه داشتن سگ‌ها افتاد که به خاطر اولویت‌های متعدد، ایده این قانونگذاری به جایی نرسید.

در سال ۱۳۹۳ هم ۳۲ نفر از نمایندگان مجلس با تقدیم طرحی خواستند قانونی را به تصویب برسانند که همراه داشتن سگ در معابر عمومی مشمول جریمه‌های نقدی سنگین و حتی مجازات حبس شود که آن هم به جایی نرسید و تنها مواد قانونی که برای سگ‌ها و خسارات جانی و مالی احتمالی که این حیوانات برای دیگران ایجاد می‌کنند، همچنان برخی از مواد قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات نهایی ۱۳۹۴ باقی ماند.

این قانون در حال حاضر، تنها متن حقوقی است که تعیین می‌کند همراه داشتن سگ یا آثار همراه داشتن سگ برای صاحب آن، چه نظم و نسقی دارد.

پیشنهاد شورای شهر تهران برای ساخت مکانی برای سگ گردانان

اخیرا در صحن شورای شهر تهران، اعضای شورا به بررسی یک فوریت طرح «جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌های شهر تهران» پرداختند.

 حجت نظری عضو شورای شهر تهران درباره این طرح اظهار کرد: با وجود ممنوعیت حضور حیوانات در بوستان‌ها، اما در تمام بوستان‌ها این حیوان گردانی‌ها صورت می‌گیرد و در همه جا کنار شهروندان حضور دارند.

وی افزود: این حساسیت‌ها چه برای بزرگسال چه برای خردسال ممکن است وجود داشته باشد، ما باید جایی را برای بازی کودکان با آرامش فراهم کنیم تا در فضاهای عمومی شرکت داشته باشند و با چالش مواجه نشوند.

در نهایت یک فوریت برای این طرح با ١٢ رأی موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

واکنش پلیس به سگ گردانی در سطح شهر

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیش‌تر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سگ گردانی در سطح شهر اظهار کرد: با افرادی که در اماکن عمومی اقدام به سگ‌گردانی می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد.

سگ؛ همدم ناخوانده‌ای که شهر را بهم می‌ریزد/ آیا سگ گردانی در جامعه جرم است؟

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برخی افراد با آوردن سگ به معابر عمومی باعث ایجاد ترس و دلهره برای شهروندان می‌شوند، افزود: پلیس با اخذ مجوز از دادستان تهران، با افرادی که در اماکن عمومی مانند پارک‌ها سگ گردانی می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مکان‌های عمومی جای سگ‌گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست، تاکید کرد: حمل سگ در درون خودرو‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده این موضوع، برخورد جدی پلیس با حاملان سگ در خودرو‌ها انجام خواهد شد.

به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در این کلیپ نیروی انتظامی با حضور در یکی از محلات پایتخت اقدام به برخورد با گردانندگان سگ کرده که در ادامه مامور و سرباز پلیس رفتار غیر حرفه ای را با این فرد داشته که این فیلم در فضای مجازی واکنش های مختلفی را به همراه داشت.

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری فاتب، اظهار کرد: طی تماس تلفنی شهروندان با ۱۱۰ در شهرک گلستان حوزه کلانتری ۱۴۱ که فیلم آن تحت عنوان برخورد پلیس با سگ گردانی نیز در فضای مجازی پخش شده، گشت کلانتری ۱۴۱ گلستان در محل حضور پیدا کرده و پس از تذکر لسانی، افسر گشت، با برخورد نامناسب صاحب سگ مواجه شده و در ادامه به علت فحاشی صاحب سگ، متاسفانه سرباز گشت کلانتری رفتار غیر حرفه‌ای داشته و این موضوع در حال بررسی است.

به هر حال سگ گردانی در حال انجام است و به راحتی نمی‌توان این قضیه را یک طرفه حل و فصل کرد، چرا که عده‌ای معتقدند که سگ گردانی باعث ایجاد ترس و دلهره شان می‌شود و در مقابل، افرادی که اقدام به این عمل می‌کنند بر این باور هستند که سگ بخشی از زندگی آن‌ها است و دیگران هم باید به این موضوع احترام بگذارند.

حال بهتر است مجلس شورای اسلامی بابت این ناهنجاری اجتماعی قانون شفاف و واضحی را مطرح و آن را به تصویب برساند تا بر اساس آن پلیس و نهاد‌های نظارتی به این مشکل ورود کرده و آن را برطرف کنند.


بیشتر بخوانید


گزارش از اشکان دوستی پور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مازندرانی
۰۹:۴۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خلق را تقلیدشان بر باد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۹:۰۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
در بانمک بودن و باوفا بودن قدرتمند بودن سگ شکی نیست چرا توی محل های عمومی نگهداری میشه پارک خیابان ها وکل جاهای دیگه نمی دونم جرا شهرداری اینارو میزاره جون خطر حمله به انسان رو داره همین طور کودکان که بیشتر در معرض خطر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
شخصی که نمی تونه بچه خودشو یا اصن خودشو تربیت کنه واسه چی سگ داره صرف داشتن سگ مهم نیست باید بتونی آموزشش بدی و مزاحمت واسه دیگران نداشته باشه همسایه ما چندتا سگ داره شب بین ساعت ده یازده شب میاردش داخل حیاط واق واقشون نمیزاره بخوابیم زنگ زدم شهرداری مگیه خانم حریم خصوصی ما نمیتونیم کاری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اسب بهترین و نجیب ترین حیوان است ک ما دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سلام
من اسبم رو دو سال هست که خریدم
خیییییلی دوسش دارم
سرش برای جامعه هم حاشیه ایجاد نمی کنم
و شخصیت این مخلوق نجیب و زیبای خدا رو با خودخواهی خودم ، زیر سوال نذاشتم

جایی گذاشتمش که مطمئن هست
و مخارج نگهداری و خوراک و پزشکیش رو با جون و دل میدم.. چون وااااااقعا" به کیفیت زندگیش اهمیت می دم
وقتی رو هم برای باهم بودن می ذارم
و واااااقعا ازش انرژی می گیرم .. دیگه نمی دونم نظر اون چیه.. ( شوخی )
و برای حیاط و زندگیش هم حسابی هزینه کردم
و از خدا شادی و سلامتیشو می خوام
و از خلقت خدا شاکرم . ..

سعی میکنم ،
هم به خودم و به اون احترام بذارم و مواظبش هستم
هم
به جامعه و مردم و خانواده و...
و حقوق هر کدوم رو واقعا"
به عنوان یک" انسان " ادا می کنم. همین.

ما می تونیم خیلی بهتر باشیم
دوستون دارم
سلامت و شاد باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
یک حساب باز کن
برای همه سگها و نگهداری همه سگهای عزیزدل ،
پول واریز کن...
که پولدار و خوشبخت باشن...
شاد بشن...
و بهشون خوش بگذره...،
بلیط بخر ببرش جزایر قناری...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهنام ک
۱۷:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سگ پاک ترین موجودیه ک من دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
سگ باوفا ست ولی نجسه
بهترین نگهبان برا گله وباغ وزراعت ..است وجاش توحیاطه نه داخل خونه جایی که خودت غذا میخوری واستراحت میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
* قابل توجه " عاشق واقعی سگ ... "

یک حساب باز کن
برای همه سگها و نگهداری همه سگهای عزیزدل تو دنیا.. ،
مبالغ درشت از پول ها تو واریز کن...
که سگها پولدار و خوشبخت باشن...
شاد بشن...
و بهشون از همه لحاظ خوش بگذره...،

بلیط بخر ببرش جزایر قناری...


* اصلا"
برای چی کنار خودت زندانیش کردی...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلاهتو خوب با خودت قاضی کن..

* آره ...
تو فقط خودت رو دوست داری.. !!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! !!!! ! ! ! !

* خود خواه...

* زندان بان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
خدایا چقدر از تو دور شده ایم
سگ در بغل می گیریم
آن را در معابر عمومی می گردانیم و دیگران رو آزار و اذیت می کنیم و از کار خودمون هم دفاع می کنیم
اینها برای یک کشور اسلامی زشت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
زمین برای تمام موجودات هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
متاسفانه اگه بیان و قانون بگذارن واسه سگ یه عده میان هشتک و اینا میزنند و مخالفت می کنند. نه فقط در این مورد بلکه در موارد دیگر هم عده ای روشن فکر نما با همدستی رسانه غربی شروع به اعتراض می کنند. ولی بهتره و باید حتما قانونمند باشه این قضیه چون در دهان این افراد رو نمیشه بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
برخی انسانها از سگ نجس ترند/( البته در قران ندیدم سگ نجس نوشته باشد )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
جالبه گاهی عده ای تز روشنفکری و حمایت از حیوانات بخود میگریند و میخواهند سگ گردانی را حیوان دوستی معرفی کنند که ظاهراً فراموش کرده اند برای تفریح و هوس خود یک حیوان رو اسیر کردند و محیط اصلی زندگیش دور کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
جالبه گاهی عده ای تز روشنفکری و حمایت از حیوانات بخود میگریند و میخواهند سگ گردانی را حیوان دوستی معرفی کنند که ظاهراً فراموش کرده اند برای تفریح و هوس خود یک حیوان رو اسیر کردند و محیط اصلی زندگیش دور کردند
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بهتر است کسانی که سر رشته ای در این زمینه ندارند ، در این مباحث مداخله و اظهار نظر نفرمایند .
سگ گردانی باید آزاد باشد . انسان ها در حدی نیستند که بخواهند برای مخلوق خداوند اظهار نظر کنند و شرایط تعیین کنند .
Iran (Islamic Republic of)
میرعلی حسینی
۱۵:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
باید جلوی سگ گردانی رو گرفت. دیگران چه گناهی کرده اند که باید آزار و اذیت بشوند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مگر شما از انسانها نیستی ؟ که اظهار نظر کردی ؟!!! به گفته جملات خودتون که گفتید انسانها در حدی نیستند که بخواهند برای مخلوق خداوند اظهار نظر کنند !!! شما که از انسانها نیستید و کارشناس امورات سگان هستید بهتر بدانید اینجا جمهوری اسلامی ایران مقتدر و قدرتمند و مستقل است و قوانین و مقرراتش مطابق با اصل و اصول اسلام ناب محمدی ص نوشته و اجرایی میشود و قانون اساسی و قوانین و مقررات خاص خودش را دارد اینجا آمریکا و اروپا نیست اینجا جمهوری اسلامی ایران است . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
آقای کارشناس !!!
سگ گرادن ها فضای شهری رو به گند کشیدن
شما هم حق ندارید برای خوش گذرونی خودتون یک حیوون زبون بسته رو به اسارت بگیرید و اون از محل طبیعی زندگی خودش دور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
هزاران درودبه شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ننگ است برای کشور اسلامی واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بله جرم است
خیانت است
سگ نجس است
وهر چیز نجس خرید و فروشش حرام،
اما سگ گله یا شکاری یا نگهبان جایز است
سگ به هیچ عنوان پاک نمیشود مگر با استحاله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
در سگ خیری نیست جز سگ شکاری و سگ نگهبان گله.جمع کنید بساط این نجاست را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
یارو پول نداره شکمشا سیر کنه میره یه سگ میاره که بتونه جلب توجه کنه
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۰۷:۰۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سگها مخلوقات خداوند هستند و داشتن حیوان بهترین کاری است که یک انسان می تواند داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اسب هم حیوان نجیبیه
بیاریم خونه ، ازش پذیرایی حسابی کنیم
بلیط بگیریم ببریمش با خودمون مسافرت ،
ببریمش با خودمون مهمونی
ببریمش با خودمون رستوران
ببریمش با خودمون استخر
ببریمش با خودمون پاساژ
ببریمش با خودمون آرایشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
حیوون داری به شرطی که زن و بچه ها رو وحشت زده نکنه والا سگه و صاحبش رو جفتشون رو باید انداخت تو قفس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سگ واقعا ترسناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ترس یک روی سکه است نجاست والودگی اش روی دیگر سکه است
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۵:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
در ایران همه سگ باز نیستن که .تو بازار میبینی سگ طرف با لباس شخص دیگری برخورد می‌کنه وسگ که حیوان نجی هست باید لباس راشست یا کم سن سال یه دفعه روبرو میشه می‌ترسه .آخه داشتن سگ مگه کلاس یا چیز دیگه میاره مثل کلاغ وکبک هست کار ایرانی جماعت .الا چرا یه حیوان نجس داخل خانه با انسان هم خانه بشه .آدمی گفتن .سگی گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
من هرگز سگ نداشتم و اصلا حیوون بازی دوست ندارم البته در بچگی یک کبوتر داشتم که همسایه ما شکار ش کرد خوردنش ، ولی هرچیزی که مردم ایران شاد میکنه دوس میدارم چه سگ باشه چه گربه بخیل هم نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
آقاجان،جیوانات نجس و پاک جاشون نمیتونه داخل خانه،خودرو یا پارک باشه، آخه درسته مثلا گوسفند باخودت بچرخونی یا ببری داخل خونه، بابا بو دارند، کثافت کاری دارند،بعضی ها هم وحشی و آسیب زن هستن، حتی بز هم شاخ میزنه، به آدم ، آدم گفتن و به حیوان حیوان، لطفا حیوان گردی ازهرنوعش ممنوع و قدغن بشه، درغیراینصورت برخورد قانونی باید انجام بگیره
France
ام ام ام
۰۱:۲۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
خدا مردم چقدر خودخواه و بدذات هستن،اکثرا میگن این موجود مظلوم و بیگناه از بین بره تا خودم راحت زندگی کنم،ای آدم چرا فکر میکنی خیلی موجود مهمی هستی باور کن بودو نبودت اصلا مهم نیست،طبیعت و محیط زیست و حیووناشو از بین بردین حالا هم اه و نفرینشون دامن همه خودتون و عزیزاتون رو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
حیوان دوست ؛ بحث نابود کردن نیست بحث اینه که در جامعه بین انسانها وجودشان هم برای حیوان هم برای انسان مشکلات ایجاد می کند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
درود بر این افکار کسی ک خودشو برتر از بقیه جاندارا بدونه اسمش حیوون ۲ پاس نه انسان
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
جناب پلیس محترم خانواده بنده درماه دوبار یا یه رو میتونن میوه بخورن شاید ماهی یدونه مرغ بتونم تهیه کنم یه نگاه به وضعیت زندگی مردم بنداز بعداً از سگ برای مردم مشکل بتراشدر یک کشور سروتمند ملیونها خانواده در شرایط بدتراز من زدگی میکنن بخدا خجالت داره در مقابل چنین مشکلی سگهارا مشکل جلوه دهین آقای پلیس یه سر به زنگی سیستان وبلوچسانیارا بنداز تا بفهمی مشک جامع و مردم چه چیزهایی هستند خجالت خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
آنهایی که دهها میلیون پول صرف خرید و نگهداری سگ میکنن بهتره پول را به افراد نیازمند که دراین پیام اشاره شده بدهند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۵ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
چرا شما به شعور انسانهای خردمند و بصیر توهین می کنید با نظرتان شما مقعد انسان رو به شقیقه انسان ربط می دهی مقعد کجا شقیقه کجا ؟!!! موضوع سگ گردانی چه ربطی دارد به فقر و نداری ؟!!! اینجا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آزاد و مستقل و مقتدر و قدرتمند است با قانون اساسی و قوانین و مقررات خاص اسلامی خودش اینجا آمریکا و اروپا نیست اونجا هم قوانین خاص خودش را دارد که اگر رعایت نکنید مجرم شناخته می شوید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه آزاده اندیشانه مومنانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
درودبه شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
مهربانی با حیوانات ربطی به نگهداریشون نداره فکرکنید ازفردا هرکس یه حیوون زیر بغلش باشه بچرخه توشهر ، یکی سگ ،یکی گربه، یگی مارمولک یکی بزغاله اونوقت میشه به کی چی گفت ؟ کمی فکرکنیم آخه جای حیوان توی طبیعت یانهایتا طویله هست نه تواجتماع انسانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چرا شهرداری و نیروی انتظامی هیچ اقدامی در جلوگیری از سگ گردانی در پارکها انجام نمیدهند!!!
Iran (Islamic Republic of)
دکتر ا.م
۲۳:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
باز هم مسائل حاشیه‌ای را مطرح میکنند تا حواس مردم از گرانی، بی پولی، بی کاری، ناتوانی در ازدواج، بی آبی، بی برقی، بی عرضگی مسئولین ، بخور بخور های نجومی…. پرت شود!!!! لعنت بر باعث و بانی این وضع مملکت
با کدوم قانون و کدوم حق سگ مردم را میزنید و میبرید؟
از اونطرف، با کدام فرهنگ و کدام نیاز سگ نگهداری میکنید؟ متاسفانه مملکت و ملت ما چند دهه درگیر افراط و تفریط هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
داداش اینا وفتی حل میشه که تحریم حل بشه خودشون فهمیدن بیخیال شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
واقعا تعجب می کنم از کسانی که سگ بیچاره رو کردن وسیله سرگرمی و خوشگذرانی خودشون اونوقت از مهربونی با حیوانات حرف می زنن
Iran (Islamic Republic of)
عشرتی واثق
۲۳:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سگ با روش زندگی در اپارتمان نوعی اسارت مدرن را تجربه میکند چون در حیات وحش گرگها که پسر عموی سگها محسوب میشوند، اجتماعی ودر گله های چند عددی میزیند.در واقع امر ، سگ گردانی یک نوع اسیر گردانی است تا خدمت به سگ.وناخواسته دوست داران سگ این حیوان را با اجبار در محیطشهری نگه میدارند واین اسارت سگ است .
ایا اینطور نیست؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
دولت باید فکرمکانهایی مثل پارک برا سگ گردانها باشد عده ایی این حیوان باوفا رادوست دارند البطه بعضیهاش خطر ناکه هرخطری ایجاد کرد باید ساحبش جوابگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
نویسنده این متن بفرماید آیا سگ نجس است؟
Iran (Islamic Republic of)
مینو
۲۲:۴۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
لطفا جمع کنید بساط سگ کاردانی رو تا مریضی و آلودگی در شهر هم کم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
این همه مطلب نوشتید اما ننوشتید باید با مراکز خرید و فروش سگ اعم از فضای مجازی یا بازار حیوانات آزادگان غرب تهران که جمعه ها مملو از جمعیت است و خیلی دلال از این راه ثروتمند شدند باید به شدت برخورد شود. در ۲ سال اخیر که به ۱۳۷ شهرداری گزارش دادم هیچ رسیدگی نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یکی از مشاغلی که در داخل شهر برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند کلینیک های دامپزشکی است که سالهاست دقیقا در جوار منازل مسکونی شهری و در داخل کوچه های مسکونی مجوز کسب گرفته اند

از آنجاییکه بیشترین خدمات این دامپزشکی ها به سگ ها میباشد ، در طول روز تعدّد حضور مراجعین به همراه انواع سگ های بیمار سبب سلب آسایش همسایگان می گردد

متاسفانه شوربختانه به علت بی فرهنگ بودن صاحبان سگ،
بارها و بارها فضولات سگ در جلوی درب منازل همسایه ها به فراوانی مشاهده میشود و با لاستیک ماشین به داخل حیاط میرود و …
بیماری های ناشی از وجود فضولات سگ و … ،

از طرفی ترس و وحشت ناشی از حمله سگهای قوی جثه به ایشان،

از طرف دیگر دفع ضایعات جراحی و کثیفی های آن تعداد سگ بطور روزانه توسط کلینیک ها در فاضلاب شهری ،
باتوجه به اینکه فاضلاب منازل به هم راه دارد و مشترک است ، از قدیم گفتند سگ بو دارد به این معنی که بوی سگ انسان را بیمار میکند،
متاسفانه مسافت محل نگهداری سگ یا دامپزشکی ها از منازل رعایت نشده است

وجود دامپزشکی ها در داخل کوچه های مسکونی جزو مشاغل مزاحم از نظر بهداشتی و همچنین مزاحم از نظر آلایندگی محیط زندگی شهروندان محسوب میشود و سلامت را به خطر می اندازد

تقاضا داریم چنین دامپزشکی هایی شناسایی و تعیین تکلیف شوند به خصوص در کوچه های مسکونی گلسار رشت
و از داخل کوچه ها و از مجاورت منازل مسکونی جمع آوری شده و به خارج از شهر هدایت و ساماندهی شوند.

جای بسی تامل دارد سازمان دامپزشکی برای سایر مشاغل مرتبط با دام و حیوانات مانند ماهی و … ضوابط مشخصی دارد ازنظر تعیین مسافت محل تا آخرین منزل مسکونی، نحوه دفع آب و فاضلاب ، بهداشت و …
ولی در خصوص اشتغال دامپزشکی ها در مجاورت منازل مسکونی داخل کوچه ها سکوت اختیار کرده است

لطفا اینگونه دامپزشکی ها به خارج از شهر و یا حاشیه شهر منتقل شوند
بیاییم به حقوق شهروندان احترام بگذاریم
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اول یکم فکر کن بعد حرف بزن ! طرف نمیتونه از کار و زندگیش بزنه و کلی مسافت تا حاشیه شهر بره که بخواد حیوانش رو درمان کنه . خیلی از صاحبان حیوانات خانگی ، افراد پیر و مسن هستن و باید کلینیک یا درمانگاه دامپزشکی در نزدیکی محل زندگی شون وجود داشته باشه تا بتونن راحت از خدماتش استفاده کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بعضی از سگها به قدری بزرگ هستند که وحشتناکند و نمیشه از ترس سگ تا دم درب رفت
به خصوص اگر کلینیک های دامپزشکی سگ در نزدیک محل زندگی باشند اصلا نمیشه یک لحظه درب حیاط را باز گذاشت
یا پیاده روی کرد بخاطر نگرانی از حمله سگهای قوی جثه و درنده
Iran (Islamic Republic of)
دباغ
۲۲:۱۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بسه دیگه محبت کردن به حیوانات و به غرب ومدگرایی ربط ندین خیلی اگه ناراحتین ی جاهایی رو هم به این حیوانات مظلوم تعلق بدین چه گناهی کردن این مخلوقات خدا که تو این کشورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
وقتی مملکت داره با پول مردمش عیش و نوش می‌کنه چیزی نیست حالا ی عده دارن به این زبون بسته ها پناه میدن یا ازشون حمایت میکنن جرم محسوب میشه.واقعا اول دولت خودش رو اصلاح کنه بعد بیاد دنبال این چیزها که در قبال پول شویی و خیلی دزدی های دیگه آزار و اذیت محسوب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
من به سگ کشی با تمام وجود ادامه می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
به نظرمن سگ های فانتزی زیاد مشکلی نیست بیارنشون بیرون . یسریا یه سگ هایی میارن بیرون اندازه خرسن . ادم از دورم میبینتشون جفت میکنه . اکثرا هم اون جونایی که بدنسازی کار کردن از این جور سگ ها میارن داخل معابر . نمونشم همون دختر بچه ای بود که پارسال توسط این سگ ها تیکه پاره شد . اخرشم هیچ کاری نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
والا طرف فوبیا داره باید بره پیش روانشناس و گرنه چرا باید آفریده خدارو انداخت تو قفس. چقدر افکارتون منفور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
بارها و بارها همین سگ ها به زن بچه مردم حمله کردن
پارک ها رو کثافت همین سگ ها ورداشته
کلی آدم به خاطر بی فرهنگی همین سگ گردان ها به بیماری های انگلی مبتلا شدن
بعد شما می گید مردم فوبیا دارن و باید برن پیش روانشناس ؟!!!
در واقع اونی که از اسارت یک حیوون زبون بسته لذت می بره باید بره پیش روانشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
کاش کسایی که پول ملت رو هم بالا کشیدن باهاشون برخورد میکردین
همه جای دنیا صحبت از مهربانی با حیوانات هست اینجا برعکس سگ از زمان پیامبر و حتی قبلتر بهترین دوست انسان بوده و خواهد بود من سگی ندارم اما مملکت ما کارهای بسیار واجتری دارد شیر و لبنیات ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته میوه و تره بار همچنین خورد و خوراک مردم وضع معیشت جامعه رو مگر نمیبینید اساس فروپاشی بنیان خانواده الان تو ایران مسائل اقتصادی هست ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
درست گفتین هموطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
چی زدی دادا. سگ برای زمین و مزرعه و صحراست. نه اینکه قلاده بندازی باخودت ببری بیرون و بشه بچت. خدایی خیلی تابلو بیسوادی
Iran (Islamic Republic of)
آزاده جلالی
۲۳:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
مسخره کردین تا به هر چیزی میرسین اونو میخواین با یک کار زشت دیگه نقض کنین. ای بابا هر چیزی جای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
منظورتون چیه میگید دوست داشتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام اگر نگهداری سگ بد هست چرا یک عمره دارید تبلیغ می کنید که پیامبران ما از نگهداری حیوانات به خصوص سگ حمایت می کردند پس الانم اجازه بدید این سنت حسنه که به این صورت در جامعه است رواج پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
عزیزم سگ( نجس) محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۲:۰۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
الکی از معصومین دروغ نباف
کجا گفتن از سگ وسط جامعه نگهداری کنید؟ اتفاقا از نگهداری سگ جز برا کارهای مفید مثل نگهبانی ممانعت میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
سگ گردانی با حیوان دوستی فرق داره
گفتن با حیوانات مهربان باشید نگفتن سگ بدبخت رو توی خونه اسیر کنید و با خودتون ببرید توی پارک و برای همسایه ها و شهروندان مزاحمت درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۵:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
کی گفتن که میان جماعت در بازار نگهداری کنند یا در داخل منزل هم خانه بشه ؟سگ مال گله هست نه همخانه شدن هزار تا دردو مرض داره نفس سگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
شما خودتو به نفهمی زدی وگرنه سرسوزن فهم کافی بود بفهمی هرچیزی جای خودش را داره. همانطور که چاقو جاش تو آشپزخونه است نه تو شکم شما! سگم جاش پیش دوستاش تو طبیعته نه آپارتمان شما.
این موجودات زبون بسته را از زندگی انداختید، بچه ها را باهاش می ترسونید و مریض می کنید، کلی کثیفی تو جامعه پخش می کنید، حرف خدا را هم تحریف می کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یه عده کمی سگ دوست دارند ، تو محیط خونه زندگی خودشون نگهداری کنن. خدایی چه معنی داره حیوون با این همه میکروب و ترس رو بیارن توو محیط اجتماعی انسان ها! خیلی سادست. من نمیدونم چرا اینجوری بحث میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
خدا میدونه از دست پارس سگ همسایمون آسایش نداریم.اعصابم بهم ریخته.نصف شب هم پارس میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سگ = وحشت زن ها و بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
جنابعالی که از مراجعات کلینیک دامپزشکی خبر نداری ، نظر نده ‌ . ۹۰ درصد دارندگان حیوانات خانگی ، زن ها و دختر ها هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اونا فقط از سگای خودشون نمیترسن والا سگ بیاد طرفشون فرار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
در زندگی شهری و آپارتمانی امروز همزیستی با سگ هیچ توجیهی نداره.
واقعا درک نمیکنم این موضوع رو....
چرا اکثریت جامعه بخاطر کمبودها و علایق عده ای قلیل بایستی مجبور به همزیستی باشن.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
چه گیری دادین به سگ وجمع آوریش معتادهای کارتن خواب وخیلی بی خانمان دیگرهم آسایشگاه میخواهندولانه وجمع آوری.سگ کلی بودجه خرج لانه اش وغذایش میکنیدکه چی بشه خب همه سگ هاراجمع کنیدبفرستیدمنطقه حفاظت شده محیط زیست باحیوانات دیگرهم زیستی کنن جاش توخانه وخیابان نیست کلی بچه بی سرپرست داریم میرن ازسگ نگهداری میکنن.خدایاهمه ماراهمیشه درهرحالی به راه مستقیم هدایت بفرما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اینجوری که نمیشه بالاخره عده ای دوست دارند که سگ داشته باشند و با این وضعیت اقتصادی که همه خانه های ویلایی حیاط دار ندارند ... کره زمین فقط برای ما نیست بلکه آن را با حیوانات شریک هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
رفتم پارک دختره سگ اورده بود سگش حمله کرد طرف ما.بیشتر خانمها سگ میارن
Iran (Islamic Republic of)
سارا نعمتی
۰۰:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
حالا دخترهاسگ نگهبان دارن... دیگه نمی‌تونید ازارشون بدید... اذیت شدین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
عده ایی به دنبال سرگردان کردن مردم با موضوعات مختلف هستند.
اینبار با موضوع سگ گردانی مشغول مردم گردانی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۸:۱۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام خدمت این سردار که برای ترس و دلهره شهروندان انقدر جدی هستی میشه به همکاران خودت بگی چندتا پرونده زور گیری وجود داره...ارازل و اوباشی که تو کوچه ها و خیابان ها پخش شدن امنیت رو از مردم گرفتن چرا نگران اونا نیستی چرا انقدر با درزدان اموال مردم طوری برخورد میکنید که کسی جرات نداره دزدی وارد خونش شد برخورد کنه با اون دزد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
من مثه چی از سگ می ترسم اما به هیچ عنوان مخالف سگ گردانی نیستم! باید جایی باشه برای گردوندن سگ ها...یعنی چی که همیشه سگ رو خونه نگه دارن خدا رو خوش نمیاد!
اگه راست میگن یه فکری به حال سگ های ولگرد بکنن اونم نه اینکه این زبون بسته ها رو جمع کنن ببرن بکشن! سگ های ولگرد هم باید جایی داشته باشن. اصلا تا حالا نگاه مظلومانه شون رو دیدین؟ بعضی هاشون واقعا منتظر دست نوازش عابرین هستند! حیف که من می ترسم :(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یک حساب باز کن
برای همه سگها و نگهداری همه سگهای عزیزدل ،
پول واریز کن...
که پولدار و خوشبخت باشن...
شاد بشن...
و بهشون خوش بگذره...،
بلیط بخر ببرش جزایر قناری...
Iran (Islamic Republic of)
سارا نعمتی
۰۰:۵۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
اول هزینه های روانپزشک شما رو هم میدن ... جوش نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
عزیزان چرا دشمنی با حیوان زبان بسته که خدا آفریده همینطور که به ما جان داده به سگ هم جان داده وحق زندگی داره چرا همه چیز رو به اسلام ربط میدهید همه موارد اسلامی رو رعایت کردیم همین زبون بسته ها موندن مگه توی قرآن گفته نشده اصحاب کهف بخواب رفتن نفر سوم ویا نفر چهارم سگ آنها بوده به مخلوغات خدا محبت کنیم وراه درست نگهداشتن آنها را بیا موزیم سلامت موفق ومهربان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
عزیز من کسی با این حیوون زبون بسته دشمنی نداره
ولی جای این حیوون زبون بسته توی آپارتمان و فضای شهری نیست
این حیوون زبون بسته توی پارک ها کثیفی می کنه
این حیوون زبون بسته توی آپارتمان دائما پاس می کنه و آرامش همسایه ها رو سلب می کنه
این حیوون زبون بسته بارها به بچه های مردم حمله کرده
البته این حیوون زبون بسته مقصر نیست مقصر اونهایی هستن که این زبون بسته رو از محل اصلی زندگیش برداشتن آوردن توی فضای شهری
Iran (Islamic Republic of)
محمدرفیعی
۱۸:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
همیشه وقتی میخان ی مسله روبه اسم قانون جابزنن ازکشورهای اروپایی مثال میارن اولان خودتون بااروپاوامریکا مقایسه نکنیددومن مگه ماامت اسلامی نیستیم مگه این زبون بسته هاموجودات خدانیسن مگه موجودی به مهربانی ایناهست رفتی ازدونفرکه نظرشون به نظرشمانزدیکه مصاحبه کردین بعدمیگین مردم .چراازوفاداریش نمگین چراازاینکه بچه روازتواتیش وازتواب نجات داده چیری نمینویسیداین روزگارهم میگذردموج سواری نکنید.سگی که وابسته به صاحبش هست بدون اوغذانمیخورداب نمیخوردوحتی گریه میکندبه خدا.خدا قهرش میگیره کم این موجودات دوست داشتنی خداروبا قانون تبصره وتبلبیغ اذیت کنید.به جای جلوگری فرهنگ سازی کنی .دردبسیارست .خدایابسه دیگه خسته شدیم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
نفوذ فرهنگ غربی . تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
قبل از اینکه غرب سگ بازی کنه ما نقاشی پنج هزار ساله از سگ تو غار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
آزارحیوانات به بهانه حیوان دوستی
France
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بسیار جای تاسف هست که همواره عده ای سلیقه متفاوت را انکار و یا نادیده می گیرند.
در هر صورت بخشی از جامعه چه با هدف حفظ امنیت، علاقه به حیوانات و محیط زیست، حتی رهایی از تنهایی و یا هر دلیل دیگر حق حیات و انتخاب دارد.(البته و قطعا تا جایی که موجب آزار دیگران نشود.) انتظار می رود تا بجای انکار مساله و پاک کردن آن، انتخاب و راه حلی داده شود تا همه مردم با سلایق مختلف بدون آسیب و آزار کنار یکدیگر زندگی کنند. قوانین کشورهای دیگر که در اینجا اشاره شده، تعیین کننده محدوده و خط قرمزهای نگهداری حیوانات خانگی است نه ممنوعیت و انکار سلیقه مردم. ممنوعیت بدون در نظر گرفتن کلیه جوانب ضایع کردن حقوق بخشی از جامعه است. در صورت وجود محل مخصوص برای فعالیت و گردش سگ ها، هیچ کدام از نگهدارندگان سگ با نگرش منطقی، سگ خود را به پارک عمومی نخواهد برد. در هر جامعه آماری افراد هنجار شکن خواهند بود. اما ایا بخاطر هنجاری شکنی عده ای می توان کل جامعه را از داشتن حق در یک موضوع محروم کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
صبح امروز ساعت ۵ صبح همسرم داشت مرفت جلوی این ت سر کار .که همسایه باسگ وبزرگش توو پارکینگ بودن تا همسرم وارد پارکینگ شد سگ بهش حمله کرد.اگه هر کسی دیگه ای این وقت صبح این اتفاق افتاده بود سکته کرده بود.حتما باید مردم جانشون رو از دست بدن تا مسئولین خسته ونشسته ما یکاری بکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام من در شهرک پیام البرز زندگی میکنم.اینجا علاوه بر اینکه مردم همراه خود سگ دارند.سگ ولگرد هم زیاد هست.طوری که بچه من از ترس سگ از خانه بیرون نمیره.من خودم هم شدیدا از سگ میترسم واز ترس حمله وتسیب دیدن خورم وخانواده ام از خانه بیرون نمیآییم..ما چه گناهی کردیم که در اینجا زندگی میکنم وبه خاطر سرگرمی دیگران خودمون رو در خانه حبس کنیم.......
مسیولین فکری برای ما بکنند .ما آرامش وآسایش نداریم وآزادانه نمیتوانیم حتی در پارکینگ ساختمان برویم
Japan
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
این قضیه رو ول کنید از رو نمائی واکسن جدید چه خبر؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
نه تنها سک بلکه نگهداری هرگونه حیوان، درخانه باید ممنوع بشه!! چون حیوانات جایشان درطبیعت است ودرکنار انسان، کثیف وچندش هستند!؟؟ البته باسیاستی انسانی این روش باید کنار گذاشته بشه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
خب خانواده های تنها، به طرف نگه داشتن حیوانات، رو آوردند!! این هم از دستاوردهای دولت شماست!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اسمشو گذاشتند حیوانات خانگی. اگه تو خونه تون سگ یا هر حیوون دیگه ای دارید برای چی تو سطح شهر میارید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
خیلی بیجا می کنن کسانی که در اماکن عنومی سگ گردانی میکنن جای سگ این حور جاها نیست
لطفا به جای این که این جور افراد سگ را به محل زندگی انسان بیاورند خودشون به حای محل نگهداری سگ ها برون اگر دوست دارن همنشین سگ باشن
با چه زبانی بگیم سگ به محل عبور ومرور واماکن عمومی نیاورید همع که راضی به این کار نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تو جامعه پر ادمای روانی که یه دفعه به مردم حمله میکنن و درگیر میشن و مشکلات عصاب و روان دارن ایا باید اون هارو کشت یا اجازه داده نشه که هیچ انسانی داخل شهر بگرده؟
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۶:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
من‌خودم عاشق سگو گربم حتی ب ی گربه همیشه غذامیدم ولی بانگهداریش توی خونه کاملا مخالفم چون دیدم خیلی ازاوین‌حیوونا دوس دارن توی طبیعت باشن و هرجادوس دارن برن و ما این حقو ازاونا میگیریم ماانسانها کل قوانین طبیعی خداوندو تغییردادیم و این خیلی اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
* قابل توجه " عاشق واقعی سگ ... "

یک حساب باز کن
برای همه سگها و نگهداری همه سگهای عزیزدل تو دنیا.. ،
مبالغ درشت از پول ها تو واریز کن...
که سگها پولدار و خوشبخت باشن...
شاد بشن...
و بهشون از همه لحاظ خوش بگذره...،

بلیط بخر ببرش جزایر قناری...


* اصلا"
برای چی کنار خودت زندانیش کردی...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلاهتو خوب با خودت قاضی کن..

* آره ...
تو فقط خودت رو دوست داری.. !!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! !!!! ! ! ! !

* خود خواه...

* زندان بان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
وای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
* قابل توجه " عاشقان سگ.. "

یک حساب باز کن
برای همه سگها و نگهداری همه سگهای عزیزدلتو دنیا.. ،
مبالغ درشت از پول ها تو واریز کن...
که سگها پولدار و خوشبخت باشن...
شاد بشن...
و بهشون از همه لحاظ خوش بگذره...،
بلیط بخر ببرش جزایر قناری...

موقعی که حوصلشو نداری..
نندازش جایی که جیغ بکشه...
نشین ناله هاشو نگاه کن...
تا سرحال بشی... بعدش تحویلش بگیری... و... و... و...

* اصلا"
برای چی کنار خودت زندانیش کردی...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلاهتو خوب با خودت قاضی کن..

* آره ...
تو فقط خودت رو دوست داری.. !!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! !!!! ! ! ! !

* خود خواه...

* زندان بان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تو اکثر کشورها خصوصا اون کشورهای اروپایی که نام بردین محلی برای گردش سگها تهیه کردن و پارک مخصوص خودشون دارن ولی اینجا فقط محدودیت وجود داره چون عده ای دوست ندارن بقیه ام باید از اون چشم پوشی کنن در واقع بازم صورت مسعله پاک میکنن ولی با بگیر ببند درست نمیشه همونطور که بقیه چیزها درست نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
نگهداری حیوانات در شهر عین خودخواهی و آزارحیوانات به حساب میاید. مگه هر کاری غربیها کردن درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اینجا رو با کجا اشتباه گرفتی؟ یعنی رسمیت بدیم به یک عملی که ضد فرهنگ است؟ اقلیت خیلی گستاخ شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
عجبببب
بیت المال مسلمین رو خرج سگ شما بکنن؟؟؟
شماهایی که برا کمک به هم نوع فلسطینی جیغ میکشین میخواین پول مردم فقیر بدبخت رو حروم سگ تون کنین؟؟؟
مردم تو نون شب موندن ، بیان بیت المال رو خرج سگ جنابعالی کنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام عجب حکایتی عجب نفوذی تا یادمه مادران بچه هاشون و بغل میکردندپدرها دست بچه هاشون و میگرفتم ولی الان یک جای همه رو پر کرده هم جای فرزند و هم جای خانواده رو وای بحالتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یاد بگیریم به علایق و سلایق مختلف احترام بگذاریم،من مادرم و همسریک مرد و صاحب ۶ فرزند بنام سگ،هرکدوم ازاین موارد که ذکر کردم برام جایگاه مخصوص خودشون رو دارند و صمیمانه هم به اعضای خانواده م و سگهام خدمت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی مربوط به غرب است ومتاسفانه با فرهنگ ما سازگار نیست ومیخوان بزور اون رو وارد سبک زندگی ماکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام از نظر من سگ گردانی جرم نیست ولی سگ های ولگرد باید جمع کنم ببرن یه جایی که اختساس داده بشه به این سگ ها نه که این حیوانات بی گناه رو بکشند وبه ما بگن اینارو می‌بریم یه جای که بهشون رسیدگی میشه امید وارم اینجوری مشکل حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اگر نظر شما جایگزین قانون هست پس قانون و اخلاق چیست،؟ دوست عزیز اینقدر که بفکر آسیب نرسیدن به حیوانات هستیم اگر بفکر فرزندان دلبندمان بودیم امروز شاهد این شرایط نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
شهر محل زندگی انسان است وسگها و هیچ حیوانی نباید برای مردم مزاحمت داشته باشند،نگهداری حیوان اگر باعث مزاحمت واذیت مردم شود باید برخورد شود،والا دیگر شهرها میشود محیط زندگی حیوانات ،محل زندگیتان را باغ وحش نکنید وبه محیط زیست هم کاری نداشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
واله که ما انسانها همش بفکر خودمون هستیم فاتحه محیط زیست این حیوانات رو با توسعه شهرها خوندیم و حق زندگی رو گرفتیم بعدش این موجودات بیگناه رو میکشیم و حق زندگی نمیدیم بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ببخشید یک عده ناچیز از انسان ها از سگ کمترن تو قران هم اومده اینا و‌هر حیونی که جاندار هس نباید بهش ظلم و رنجی برسه ولی الان می بینیم که برعکس شده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یکی بوداستخرماهی داشت وسگ نگهبان واسش گذاشته بودگوشت آلوده به سم دزدهابهش دادن سگ نگهبان مردصاحب اسخرماهی هم ضرردید.سگ نگهبانی که باگوشت آلوده به سم بمیردنگهبانیش دوزارنمیارزه.ضمناسگ هم کروناداره وبه صاحبش انتقال میده سگ هم واکسن کرونامیخواهدقابل توجه نگه دارندگان سگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اکثر روستایی هایی که گوسفند دارند ،سگ هم دارن ،نحوه برخورد اونها را باسگ ببینید ،استفاده ای که شما از سگ تو شهر می کنید برای اینکه تنها نباشید شرم آور است ،همین افراد روستایی از تنهایی هم بمیرن،این طور از سگ مراقبت نمی کنن ،مسخره ها
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۵:۴۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
در اروپا اکثرا آدمهای تنها که همدمی ندارن به اجبار به نگهداری سگ رو میارن .برای آنها مشکلی از نظر نجاست وغیره نیست ولی ما ایرانی هستیم با اعتقادات ما جور نیست نگهداری از حیوان نجس در داخل خانه
Iran (Islamic Republic of)
Mina_e
۱۵:۳۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ای خدا کسی گوش شنوا نداره از این تبه کاران
که به جای یک حیوان حلال گوشت وزیبا مانند بره ویا بزغاله
در خانه هایشان که میتواند درزمان احتیاج غذا ی انان باشد .
حیوانی حرام گوشت وپلید ژن در اپارتمانهایشان نگه میدارندکه حتی روزی ممکن است صاحب خودرا بخورد.
فاعتبروا یا اولولابصار
علی لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
با احترام به نظر شما اما بعضی هم میخواهند سگ نگه دارند و با آن رابطه احساسی برقرار کنند نه حیوانی که بعد آن را بخورند در ضمن همین ما انسان ها هستیم که داریم محیط زیست را نابود کنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ایا رابطه احساسی با یک انسان بهتر از سگ نیست بجای اینکه ازدواج واز فرزند خود مراقبت کنند به پرورش سگ می‌پردازند زمانی به کسی گفته میشد پدر سگ توهین بود الان خودش به سگ میگه پسرم و با حیوان هم تراز میشه این یک مشکل روانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
پلیس باید برخورد قاطع تری داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یعنی چی ما هم با وجود امثال شما در شهر مخالف باشیم کیو باید ببینیم مگر هشر مال شماست؟؟؟؟ هیچکس حق تعیین تکلیف برای دیگران رو ندارد اگر سگ با قلاده گردانده شود نه به شما نه خانوادتون هیچ ربطی ندارد چون تنها شما مالک پارک خیابان نیستید اون شخص هم داره مالیات همین کوچه رو پرداخت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
رفراندم بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
قلاده هم داشته باشد از آلودگی ونجاستش کم نمیشه مثل اینکه مدفوع روباقلاده جا به جا میکنی ومحل زندگی رو به ...میکشی هر چقدر هم شسته شود از آلودگی شدید که دارد کو نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام مو شخصا ازسگ نمیترسم ولی دوست ندارم درجامعه باشد چون برای بعضی ازبچهاوبزرگسالها ایجادوحشت میکنن بجای اینکه سگ دردست بگیریم وراه بریم دست بچه وخانوادهمان بگیریم محبت بیشترشودوبعضیهااینقدر .....هستن که میبینن که طرف خودشوبه گوشه میبره خاطر سگ ولی اصالاتوجه نمیکند که سگشو ازراه دیگرببرد یامخصوصا درماشینها باموتوریاپیاده میروی ماشینی که ازکنارت بگذرد یکبارکی یاصدای سگ میاد یاسرشوبیرون میکند اگه نترس همباشه ازسگ چونندیده یاحواس ادم نیست کلا شوکه میشه مخصوصا باموتور که باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
آقا ویا خانوم عزیز سگ تو باعث ترس و وحشت ودلهره در زنان باردار کودکان وضایع کردن حقوق آنان است سگ زبان بسته آفریده ویکی از مخلوقات خداست آن حیوان را فدا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سگ گردانی در اماکن عمومی ، به خصوص پارک ها ممنوع است ، و با صاحبشان برخورد قانونی شود …
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
در این ماده نیز روشن است اگر کسی، سگی را در قسمتی مانند پیاده راه از خیابان قرار دهد که مردم به عنوان مثال از روی ترس مجبور شوند از مکان ناامن دیگری مانند سواره راه خیابان عبور کنند و در حین عبور صدمه ببینند، صاحب سگ مسئول جبران خسارات بزه دیده است.

آقا این قانون رو برای سیگاری ها هم وضع کنید. من به خاطر اذیتی که از بوی سیگار می شوم مجبورم راهم رو عوض کنم مثلاً از توی خیابون بروم که ممکنه خطرناک باشه
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۴:۴۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
متاسفانه مسئولان و مدیران شهری از ابتدا به فکر احداث محلی مناسب برای تمام اقشار فکر نکرده اند
تا زمانی که تابو نگهداری از حیوانات شکسته نشود و آموزش صحیح فرهنگ نگهداری از سک و حیوانات آموزش داده نشود اینگونه رفتارها دقیقا پاک کردن صورت مسئله می باشد.
حتی اگر تعداد معدودی از افراد جامعه علاقه ای به نگهداری از حیوانات داشته باشند آنان نیز بعنوان اقلیت حق آزادی دارند.
اما با آموزش صحیح و تعریف صحیح از نگهداری حیوانات می توان مسیر صحیحی را برای آنان ترسیم کرد.
رفتارهای نابهنجار عده قلیلی از افرادی که از حیوانات نگهداری می کنند را به افراد کثیری که با فرهنگ شهری و اجتماعی خود رعایت میکنند یکسان نبینید.
در جامعه اسلامی تمام موجودات حق حیات دارند و نباید این حق را از ایشان بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
حق ازادی حد مرز قانون داره از راه قانونی حق ازادی را تعریف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ایران کشور اسلامی است و طبق تعالیم اسلام سگ نجس العین است و استفاده از سگ فقط برای مواردی خاص مثل استفاده بعنوان سگ گله و سگ برای شکار و نگهبانی مجاز دانسته است. با این اوصاف به نظر می رسد باید در قانون نگهداری سگ در آپارتمان ها و حتی در خانه‌های ویلایی که محوطه کوچکی دارند و همچنین سگ گردانی در شهرها ممنوع شود. یک کارشناس حقوقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
مشکل دقیقا همین ولی و اما و اگر هاس یا نجس یا نیست نمیشه برای مردم نجس باشه ولی وقتی پای خدماتش میاد وسط مشروع باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سگ دوست دارند ، تو محیط خونه زندگی خودشون نگهداری کنن چه معنی داره حیوون رو بیارن توو محیط اجتماعی انسان ها!!!
Iran (Islamic Republic of)
میرزایی
۱۴:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام مردم عزیزجای سگ صحراست یعنی برای نگه داری ازحیوانات میشه ازش استفاده نه اینکه توماشین توخونه بهش جا بدیم یعنی سگ ازسر تا پا میکروبه ونجس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
جرم است چیه ؟؟؟وقتی توی پارک و کوچه و خیابان امنیتی برای زن و بچه های مردم نیست شما دنبال جرم بودنش هستین .مگه مسلمان نیستین وقتی پیامبرمون گفتن سگ نجسه ،حالا چه جرم باشه چه نباشه تقلید مردم از غربه که دارن قربون صدقه حیوانات میرن و مسولین هم که همه اتفاقات رو روز جمعه متوجه میشن .چه خبره توی مملکت کی به کیه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۴:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سگ ها اموال صاحبانشان هستند.
گرفتن سگ از دست صاحبش مانند ربودن مال وی است. جرم عمومی بنام (سگ گردانی) در قوانین نداریم. اگر شکایتی بعنوان مزاحمت از دارنده سگی وجود دارد بعنوان شکایت خصوصی باید در دادسرا با قید نام و مشخصات وی مطرح شود در این صورت فقط صاحب سگ برابر قنون تحت پیگرد قرار می گیرد.
مظلوم کشی را به سگ ها تسری ندهیم.
دکتر عسگری راد - وکیل دادگستری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سگ زینتی مالیات نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
قمه اسلحه وغیره میتونه اموال طرف باشه باهاش بیاد تو خیابان مردم بترسونه خههههه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۲۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
داداش دنبال پول وکالتتی؟
بس کن بابا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اسب ها هم دوست داشتنی و اموال صاحبان شون هستند.. مگه نه...؟؟؟؟؟ (کسی نگفت سگ ها رو باید کشت دوست من ، وکیل جان)

(بدون شرح )
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
من صبح زود که می خوام برم سرکار کوچه و خیابون پر از سگ هست حتی بعضی وقت ها گله ای میان .هر وقت شهرداری شروع میکنه به کشتن و جمع کردن سگ ها این سلبریتی ها به اصطلاح روشن فکر شروع می کنن به حرف زدن و پویش نه به سگ کشی راه می ندازن و شهرداری کار متوقف. می کنه .
خودشون نشستن توی خونه هاشون نمی دونن من و امثال من هر روز صبح با چه ترس و لرزی میرن بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تو روسیه؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
به نظرم باید یه اسلحه سرد یا گرم همراه داشته باشیم که هم از پارس کردن سگ نترسیم هم از صاحب سگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
واقعا درست گفتی مجازات قانون کوقانون تابخوای زنگ پلیس بزنی طرف فرارکرده یاپلیساینقد لفتش میده دیرمیاد تاپشیمون بشی یایک درگیری درست میشه اگه چیزی هم بگی باز خودت مقصرمیشی میگن قانون بود نباید چیزی میگفتی باید تاوان هم پس بدی به طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
پاس اسم سرزمین ما هس بگو پاس یعنی نگهبانی .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
من سگ بزرگ از نوع سرابی در باغم نگه میدارم بعضی از شبها تنها در باغ با سگم میخوابم هم محافظ باغه و هم جانم اگه شب آدم تو باغ ببینه فراری میده ولی درست میگید من هم موافقم سگ را در خیابان گرداندن صحیح نیست و اشتباست جای سگ توی باغ و چهاردیواری و روستاهاست نه شهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بسیار عالی اصلا جای سگ تو باغ و جهاردیواری
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سگ گردانی را خانمها به تقلید از زنان غربی در کشور باب کردند و این پدیده ضد ارزش را پایه گذاری نمودند مسئولیت به خودشان واگذار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ازتیتر سگ دوست داشتنی
چه نتیجه ای می توان گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
واقعا!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سگ از نظر من دوست داشتنی نیست بلکه ترسناک و هولناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اینقدر مردم و مسئولین این کشور از اسلام فاصله گرفتن که حضور سگ در پیاده رو ها و در کنارشون رو عادی میبینن و دارن راجع به جرم بودن یا نبودنش بحث می کنن!
۱۲
آخرین اخبار