نیمی از افراد مراجعه کننده سرپایی به مراکز غربالگری تربت حیدریه کرونا دارند

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: بیش از ۵۰ درصد موارد مراجعه سرپایی به مراکز غربالگری تربت حیدریه کرونا مثبت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اعتصامی‌راد رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در یک هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد موارد مراجعه به مراکز غربالگری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای تست مثبت بوده‌اند که این موضع می‌تواند زنگ خطر جدی برای مردم باشد.

او افزود: گونه دلتا ویروس کرونا سرایت‌پذیری بیشتری نسبت به گونه‌های دیگر دارد و سردرد، گلو‌درد، آبریزش بینی، تب و سرفه مداوم از علائم آن می‌باشد که افراد در صورت مشاهده باید به پزشک مراجعه نمایند.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه علائم جهت تست pcr به مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر (کووید ۱۹) در مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی (ره) واقع در خیابان مدرس ۱۲ و در صورت داشتن معرفی‌نامه از پزشکان به مرکز غربالگری بیماری‌های واگیردار (کووید ۱۹) جوادالائمه در تربت حیدریه مراجعه کنند.

اعتصامی راد بیان کرد: عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش شیوع این بیماری تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار