کارگران، چشم انتظار دریافت حقوق/ مشکلات معیشتی کارگران و فروپاشی خانواده هایشان

دبیر مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان گفت: حقوقِ ۷۰ درصد از واحد‌های کارگریِ ما با ۵ ماه تعویق پرداخت می‌شود.

مجتبی مولیانی دبیر مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   اظهار کرد: سالهاست که فریاد تشکل‌های کارگری عدم حمایت از کارگران است؛ چراکه هیچ گونه حمایتی از جامعه کارگری نمی‌شود.

او بیان کرد: تنها خواسته اصلی جامعه کارگری حفظ اشتغال و حداقل حقوقی است که  بتواند معیشت آن‌ها را تامین بکند چرا که با حقوق ۳، ۴ میلیون تومانی حتی یک هفته از زندگیشان نمیچرخد و تا کنون این خواسته‌ها برآورده نشده است.

مولیانی درباره بیمه کارگران گفت: کارگرانی که تجربه بالایی دارند و در واحد‌های صنعتی کار می‌کنند بیمه تامین اجتماعی دارند و برخی از کارفرما‌ها زیر بار بیمه تامین اجتماعی نمی‌روند و سعی میکنند نیرو به صورت ساعتی و کار آموزی به کار گرفته شود که بیمه به آن‌ها پرداخت نشود.

او افزود: دولت به تعهداتش در خصوص بیمه بیکاری عمل نکرده است و از تعداد بیمه شدگان به دلیل وضعیت بد جامعه و بیماری کم می‌شود و بیمه درمانی که به کارگران تعلق میگیرد بسیار ناچیز است بیمارستان‌های ملکی برای کارگران رایگان است، اما خدمات زیادی ارائه نمی‌شود که بتواند جوابگوی درمان آن‌ها باشد.

او خاطر نشان کرد: حدود ۷۰ درصد واحد‌های ما حقوقشان با ۴، ۵ ماه تعویق پرداخت می‌شود و مشکلاتی معیشتی برای کارگران به وجود آورده که باعث متارکه شدن خانواده‌های کارگری شده است.

او افزود: ۵۰ درصد از کارگران ما فاقد مسکن هستند و فقط شعار‌های مسکن داده می‌شود و هیچ گونه وامی به جامعه کارگری داده نمی‌شود.

مولیانی گفت: ما امیدواریم دولت جدید اولویت اولش موضوع کارگران و حفظ اشتغال باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.