مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

اعتبارات بخش فرهنگ و هنر قزوین نیازمند افزایش/کرونا به عرصه فرهنگ و هنر هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت زد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: اعتبارات بخش فرهنگ و هنر در استان برای انجام کار‌های فرهنگی و رسیدگی به اهالی هنر کافی نیست و نیازمند افزایش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعتبارات بخش فرهنگ و هنر قزوین نیازمند افزایش است، گفت: سهم بودجه فرهنگ و هنر و ورزش از کل اعتبارات کشور ۱۱ درصد است که این رقم در استان قزوین خیلی کمتر است.

وی افزود: فرهنگ را باید به مثابه یک زیرساخت برای همه امور بدانیم و اگر مسایل فرهنگی جامعه مرتفع شوند اثرات مثبت آن همه بخش‌ها را دربرخواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در ادامه به خسارات کرونا به عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این ویروس منحوس هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به این حوزه در استان خسارت وارد کرده است که تلاش شده با ارایه تسهیلات به متقاضیان بخشی از این آسیب‌ها جبران و پوشش داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه تعداد آموزشگاه‌های هنری در قزوین بسیار کم است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و پیشکسوتان برای توسعه آموزش‌ها حمایت و مجوز‌های لازم را صادر می‌کند و از گسترش چنین مراکزی استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: پارسال برای اولین بار هنرستان هنر‌های زیبا دخترانه در قزوین افتتاح شد که در ترم مهرماه رشته‌های آن افزایش پیدا می‌کند و هنرستان هنر‌های زیبای پسرانه نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.