رییس نظام پزشکی زاهدان:

وضعیت سیستان و بلوچستان در حوزه کرونا نگران کننده است

سید الحسینی گفت: وضعیت سیستان و بلوچستان در حوزه کرونا بسیار وخیم و نگران‌کننده است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سعید سید الحسینی رئیس نظام پزشکی زاهدان اظهارداشت: وضعیت سیستان و بلوچستان در حوزه کرونا بسیار وخیم و نگران‌کننده است و میزان مرگ و میر از ۳۰ نفر عبور کرده و این یک فاجعه بوده تعدادی از عزیزان نیز که بد حال‌ هستند به بیمارستان مراجعه نکرده و در منزل فوت می‌شوند.

وی افزود: طی دو، سه روز گذشته مباحثی مطرح شد که بسیار زیان آور و تاثیر منفی بر روان مردم سیستان و بلوچستان گذاشت و در فضای رسانه‌ای و مجازی تصاویری منتشر و به بیمارستان‌های زاهدان منتسب شد در حالیکه مربوط به آن نبود.

رییس نظام پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: باید ۲ اصل مهم را مد نظر قرار دهیم ابتدا موضوع استاندارها و دوم موضوع مدیریت صحیح بحران بوده در رابطه با استاندارها یکی از مهمترین شاخص‌ها تعداد تخت بیمارستانی است که به ازای هزار نفر جمعیت هست و در زاهدان ۱.۲ و کمتر از ٠.۹ در جنوب این استان است و باید ۱.۸ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به ازای هر تخت ۲.۵ نفر کادر آزموده در سیستان وبلوچستان باید داشته باشیم که این میزان کمتر از یک است گفت: موضوع واکسیناسیون از مسائلی است که خوب عمل نکردیم.

سید الحسینی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان در سال ۹۸ همزمان با انتخابات میتینگ‌های انتخاباتی برگزار و عده‌ای بیمار و بعضا فوت شدند که امسال در انتخابات شوراها این اتفاق تکرار شد افزود: بایستی بیشتر بر روی شاخص‌های توسعه استان کار شود و روی مسائل پیش پا افتاده تمرکز نکنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز به دنبال تجهیزات و دارو باشند بویژه در شهرهای کوچک و از تمام توان استفاده کنند گفت: مردم زمانی که علائم کرونا را در خود دیدند سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار