بیمه شدن ۱۶ درصد از واجدین شرایط در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر+فیلم

کشاورزان، افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر، مشاغل وابسته به کشاورزی، قالیبافان و رانندگان می‌توانند در صندوق بیمه روستاییان و عشایر عضو بشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اخوان بهبهانی معاون بیمه‌ای و امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ۱۵ سال پیش با هدف بیمه کردن روستاییان و عشایر تشکیل شد.

او افزود: این صندوق این امکان را به وجود آورد که افراد با پرداخت حق بیمه بتوانند بیمه بشوند در کنار این دولت هم پذیرفت به عنوان کارفرما ۱۰ درصد حق بیمه افراد را پرداخت کند، یعنی فرد ۵ درصد پرداخت می‌کند و دولت دو برابر آن را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند.


بیشتر بخوانید


اخوان بهبهانی اضافه کرد: کشاورزان، افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر، مشاغل وابسته به کشاورزی، قالیبافان و رانندگان می‌توانند در صندوق بیمه روستاییان و عشایر عضو بشوند.

او ادامه داد: ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده فعال و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم مستمری بگیر در استان چهارمحال و بختیاری داریم.

اخوان بهبهانی گفت: هم اکنون حدود ۱۶ درصد از واجدین شرایط را بیمه کرده ایم، اما نگاه ما این هست که بتوانیم پوشش جمعیتی را تا پایان سال به بالای ۲۰ درصد برسانیم.

او افزود: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اختیاری است و متقاضیان برای عضویت در این صندوق می‌توانند به ۳۶ کارگزاری فعال در استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.