عرق خسارت گرما بر خوشه های خرما در ریگان

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: گرمای بالای ۵۰ درجه در ریگان، باعث خسارت به خوشه‌های خرمای شهرستان ریگان شده است.

حمید فرامرزی، مدیر جهاد کشاورزی ریگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه  همه ساله گرما و طوفان خسارات زیادی به نخلداران ریگانی وارد می کند، گفت: گرمای بی سابقه  بالای ۵۰ درجه امسال در شهرستان ریگان، باعث خشکیدگی خوشه‌های خرما  و ریزش این محصول شد.

او با شاره به اینکه با توجه به آغاز خشکیدگی و ریزش محصول، کارشناسان جهاد کشاورزی برای برآورد خسارت در قالب چند گروه  وارد نخلستان‌ها شدند، افزود:  بیشترین خسارت اولیه در مناطق چاه ملک، دهرضا و علی آباد پشت ریگ  بوده است.

فرامرزی با اشاره به اینکه اکثر نخلستان های ریگان بیمه صندوق محصولات کشاورزی هستند، از نخلداران خواست برای برآورد خسارت به صندوق بیمه محصولات مراجعه کنند.

او از کشاورزان ریگانی خواست: دور تسلسل آبیاری را در این ایام افزایش دهند و نخلداران استفاده از کود‌های ریز مغذی را در دستور کار قرار دهند.

 استفاده از پوشش متقال به جای پلاستیک از دیگر توصیه‌های مدیر جهاد کشاورزی ریگان به کشاورزان بود.

 فرامرزی با اشاره به برداشت سالانه ۴۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های ریگان، تصریح کرد:  مردم در برخی از  مناطق ریگان به دلیل  قرار گرفتن در منطقه کویری در  برخی از ایام سال، گرمای بالای ۵۳ درجه را تجربه  می کنند.  

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار