رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛

فعالیت ۴ میلیون بیماریاب در شبکه ثامن

سرتیپ سلیمانی گفت: ما ۴ میلیون نفر در شبکه ثامن داریم که می‌توانند در بیماریابی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از عملکرد ملت ایران در مواجهه با ویروس منحوس کرونا در مقایسه با سایر ملت‌ها علی رغم مشکلات افتخار می‌کنم. این ملت محکم ایستاد و وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدافعان سلامت جنگیدند.

او ادامه داد: نباید بگذاریم عملکرد موفقیت آمیز تحت الشعاع موج جدید قرار بگیرد و شیرینی موفقیت را از دست بدهیم. جمهوری اسلامی توانست شرایط را مدیریت کند. وقتی ما فراخوان دادیم، مردم پای کار آمده و به دعوت رهبری لبیک گفتند و به کمک دستگاه سلامت کشور آمدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما تجربه گران سنگی داریم و می‌دانیم مرور زمان باعث عادی شدن شرایط شد؛ نکند که موضوع برای ما خدمتگزاران هم عادی شود. باید به موقع به نیاز‌های مردم پاسخ دهیم، باید امکانت بسیج را پای کار بیاوریم.

او افزود: ظرفیت مویرگی استفاده از اقشار مردم را بسیج در اختیار دارد و در تمام محلات و مناطق پایگاه اجرایی کرده است. در این مدت از طرح شهید سلیمانی که در ادامه تجربیات نیمه اول سال مراحل موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت و پیامد‌های ستایش برانگیزی را خلق کرد، بهره مند شدیم.

هر ایرانی یک سفیر سلامت است

سرتیپ سلیمانی یادآوری کرد: باید با تشکیل قرارگاه استانی یک بار دیگر آماده باش کامل و صد درصدی به شبکه گسترده بسیج بدهیم و هر مسجد و  هر خانواده یک پایگاه سلامت باشد و هر ایرانی یک سفیر سلامت شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما ۴ میلیون نفر در شبکه ثامن داریم که می‌توانند در بیماریابی کمک کنند. باید از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی استفاده کنیم.

او بیان کرد: ما از بسیج اقشار، ادارات، کارگری، بازار، دانشجویی و دانش آموزی می‌توانیم برای فرهنگ‌سازی در پیگیری از تکثیر ویروس و قطع زنجیره کمگ بگیریم. این طور فکر نکنیم که یک بار این کار را کرده ایم و برای بار دوم این کار لزومی ندارد؛ در این مرحله باید خلاقیت و ایده‌های جدید به کار گرفته شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی، تشدید اقدامات در گام پنجم، فعال شدن قرارگاه های استانی و شهرستانی و محله محور با تمرکز بر خانواده محوری باید در نظر گرفته شود. تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و بسیج در این زمینه تدوین شده و مهم این است که نقش آفرینی به صورت گسترده آغاز و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

سرتیپ سلیمانی بیان کرد: ما تمام نیروهایمان را برای تسریع واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد. حدود ۴٠٠ درمانگاه داریم و ساختمان‌ها و سوله‌های ورزشی را می توانیم به مرکز واکسیناسیون تبدیل کنیم. در برخی مراکز تفریحی، ورزشی و حوزه های مقاومت می‌توانیم مرکز واکسیناسیون ایجاد کنیم و در هر شکل و ظرفیتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر داشته باشند آماده هستیم ظرفیتمان را در اختیار بهداشت و درمان برای واکسیناسیون قرار دهیم.

او تاکید کرد: بنابر تدبیر رهبر انقلاب کارهای مردم باید بر پایه بسیج انجام شود. همانطور که واکسیناسیون فلج اطفال با کمک بسیج در دهه ٨٠ انجام شد، ما تمام توانمان را در ٢ حوزه قطع زنجیره ویروس و واکسیناسیون به کار خواهیم گرفت و به هر میزان واکسن تامین شود ما به همان میزان و بیشتر از آن آمادگی داریم برای تزریق کمک کنیم.

رئیس بسیج سازمان مستضعفین گفت: اکنون در تدارک کمک‌های مومنانه دهه ولایت هستیم. کمک‌های مومنانه می‌تواند در قالب طرح شهید سلیمانی برای بیماران کرونایی که قرنطینه می‌شوند یا نیاز به کمک درمانی دارند، مورد استفاده قرار گیرند. همه برنامه ریزی‌ها صورت گرفته است و تلاش می‌کنیم کمبود و نارسایی در حوزه کاریمان نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار