کرونا شهرستان خوی را قرمز پوش کرد

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی گفت: در مرحله جدید خیز کرونا شهرستان خوی بعنوان اولین شهرستان آذربایجان غربی درگیر شرایط سخت قرمز کرونایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، خانم دکتر مقدم رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی افزود: با شیوع موج جدید کرونا و احتمال خیر پنجم این ویروس روزانه بطور میانگین بین ۲۵ تا ۳۰ نفر در بیمارستان آیت ا .. خویی بستری می‌شوند.

وی ساده انگاری، حضور در تجمعات، برگزاری عروسی‌ها و مراسمات و مختلف را مهمترین علل شیوع و پیک جدید کرونا در این شهرستان اعلام کرد.

مقدم تصریح کرد:اخیرا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم متاسفانه بشدت کاهش یافته است که ضرورت دارد برای پیشگیری از خیز سهمناک کرونای موصوم دلتا مردم بصورت جدید به دستورالعمل بهداشتی توجه و رعایت کنند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان آیت ا... خویی بستری است و کادر در مان در روز‌های کرم تابستان شرایط بسیار دشوار وسختی را پشت سر می‌گذارد.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در استان تصریح کرد: در حال حاضر به غیر از خوی، شهرهای ماکو، شوط، چالدران، سلماس، ارومیه، اشنویه، نقده، میاندوآب، مهاباد، پیرانشهر، بوکان، شاهین‌دژ، در وضعیت نارنجی و شهرهای پلدشت، چایپاره، سردشت و تکاب در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.