افزایش تدابیر امنیتی پایگاه بگرام ازسوی افغانستان

ارتش افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، تدابیر امنیتی پایگاه نظامی بگرام را افزایش داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش افغانستان پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه نظامی «بگرام» بزرگترین پایگاه در شمال کابل، تدابیر امنیتی این پایگاه را بیشتر کرده است.

وزارت دفاع افغانستان گفت که این پایگاه برای مقابله با اقدامات تروریستی استفاده می‌شد. سخنگوی وزارت دفاع ملی در این باره گفت: «پایگاه بگرام قوی‌ترین محل اداره مدیریت جنگی و جابه‌جایی واحد‌های عمومی نیرو‌های هوایی است.»

یک افسر ارتشی نیز در این باره گفت: «تا آخرین خون از وطن و ناموس خود دفاع خواهیم کرد.»

هفته گذشته نیرو‌های آمریکا پس از ۲۰ سال این پایگاه نظامی را ترک گفتند.

یکی از ساکنان بگرام نیز می‌گوید: «با خروج نیرو‌های آمریکایی، طالبان اجازه اعمال خشونت در این نقطه را ندارد، این جنگ هیچ مشروعیتی ندارد.»

مقامی دیگر نیز گفت: «به نظرم ما می‌خواهیم که مقامات ارشد دور هم بنشینند، صلح ایجاد شود و افغانستان را آرام کنند.»

روز گذشته یک منبع امنیتی افغانستان به الجزیره اطلاع داد نظامیان آمریکا بدون هماهنگی با دولت افغانستان به سرعت پایگاه بگرام را تخلیه کردند.

«اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، نیز بعد از تخلیه کردن پایگاه بگرام ازسوی نظامیان بیگانه از این پایگاه بازدید کرد و ضمن شنیدن اطلاعات افسران افغان که در حال حاضر مسئولیت اداره این پایگاه را برعهده گرفته‌اند، اعلام کرد باید یک تیم بزرگ از چندین وزراتخانه بررسی‌های لازم را انجام دهند تا امکان جابه‌جایی تجهیزات به‌جای مانده در بگرام فراهم شود.

مقامات افغانستان می‌گویند فرمانده جدید ارتش افغانستان در پایگاه بگرام هیچ اطلاع قبلی از تخلیه این پایگاه توسط نیرو‌های آمریکایی نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار