تسریع در تزریق واکسن کرونا در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا دو سه هفته آینده واکسن با سرعت بیشتری به دست ما می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد مقابله با کرونا گفت: مردم تا واکسن به آن‌ها نرسد باید دستورالعمل ها را رعایت کنند و تا دو سه هفته آینده واکسن با سرعت بیشتری به دست ما می‌رسد.

وی افزود: در برخی از کشور‌ها به این نتیجه رسیده اند که باید دوز سوم واکسن هم زده شود، به همین خاطر در حال دپو کردن آن هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ما توانایی زدن واکسن تا ۱۳هزار نفر در روز را داریم و اگر هلال احمر هم به ما اضافه شود به روزی ۲۰هزار نفر خواهیم رسید.

استاندار قزوین هم اذعان کرد: استان قزوین در آستانه پیک جدید بسیار سخت است و باید تدبیر کرد و باید در شهرستان‌ها مناسبت‌های ترحیم و جشن تعطیل شود.

جمالی پور تاکید کرد: تصمیمات ما باید بر اساس شاخص امنیت انسان‌ها باشد و خیلی از مردم شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند و صدا و سیما باید دوباره مردم را آگاه کند.

وی اعلام کرد: هر صنفی که رعایت نکند باید سریعا بسته شود و تا اطلاع بعدی تمامی عروسی‌ها لغو است و در هیچ تالاری عروسی برگزار نمی‌شود.

استاندار گفت: بیش از سیصد نفر در بیمارستان‌ها بستری شده اند و این بسیار نگران کننده است و هر تجمی که مضر است سریعا باید لغو شود.

جمالی پور همچنین بیان کرد: همه آرامستان‌ها باید بسته باشد و تعداد افرادی که کار تشییع را انجام می‌دهند و می‌توانند وارد آرامستان‌ها شوند فقط ۱۵نفر است.

وی ادامه داد: حجم تولید واکسن در کشور در حال رشد است و خبر‌هایی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه افرادی که حتی واکسن فایزر هم زدند باز هم به ویروس دلتا مبتلا شده اند.

معاون استاندار هم گفت: استان‌های همجوار همه قرمز شده اند و رعایت شیوه نامه‌ها بسیار ضروری است.

حبیبی افزود: ما کمبود واکسن داریم و باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم و مراکز سنجش فعلا باید معاینه دهان و دندان را به تاخیر بیاندازند.

وی گفت: دو پایگاه دیگر توسط هلال احمر و ارتش تا چند روز راه اندازی خواهد شد، زیرا تا هفته آینده تعداد دریافت واکسن افزایش خواهد یافت.

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: بالای هفتاد سال بیشترین افرادی بوده اند که به کرونا مبتلا شده اند و بیشترین درصد ابتلا مربوط به خانم‌های خانه دار و کارمندان ادارات بوده است.

سلیمانی افزود: محلاتی همچون، مینودر، دانشگاه و پونک بیشترین بروز‌ها را در یک سال گذشته در شهر قزوین داشته اند.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی گفت: در یک هفته گذشته الموت شرقی، بیشترین مبتلایان و شال و خرمدشت کمترین آمار کرونا را داشته اند.

وی افزود: قطع برق هیچ مشکلی را برای بیمارستان‌ها ایجاد نکرده است.

نماینده استانداری هم در ستاد کرونا گفت: رستوران‌ها بیشترین مکان‌هایی هستند که به شیوه نامه‌ها بی اعتنا هستند.

زرآبادی بیان کرد: در جایگاه‌های سوخت پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و اپراتور‌ها معمولا ماسک نمی‌زنند.

به گفته وی؛ رعایت فاصله گذاری در استان فقط ۶۹درصد رعایت می‌شود.

رئیس اتاق اصناف گفت: در چند روز گذشته گشت مشترک با اداره اماکن، اداره بهداشت و فرماندار از سعیدی ادامه داد: رستوران‌ها داشته ایم که فقط یک تالار تخلف کرده بود که با آن هم برخورد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.