پاکستان: از خاک ما علیه هیچ کشوری اقدام نخواهد شد

وزیر کشور پاکستان با اشاره به ضرورت وجود صلح و ثبات برای پیشرفت منطقه اعلام کرد اجازه نمی‌دهیم از خاک اسلام آباد علیه هیچ کشوری استفاده شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری رادیو پاکستان، وزیر کشور پاکستان با اشاره به موضع تغییر ناپذیر پاکستان مبنی بر ضرورت صلح و ثبات برای پیشرفت منطقه گفت: پاکستان اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه هیچ کشوری استفاده شود.

 پس از درخواست آمریکا از پاکستان برای ارائه پایگاه‌های نظامی برای کنترل عملیات‌های نظامی در افغانستان و تکمیل ۹۰ درصدی خروج نظامی آمریکا از این کشور، شیخ رشید احمد، وزیر کشور پاکستان طی سخنانی تاکید کرد: از خاک پاکستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

او خطاب به یک کنفرانس که با موضوع امنیت منطقه‌ای در اسلام آباد برگزار شد، افزود: سیاست پاکستان در قبال افغانستان کاملاً واضح است، ما معتقدیم این مردم افغانستان هستند که باید درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: ثبات و حاکمیت در افغانستان به نفع پاکستان است به همین دلیل نمی‌خواهیم در این کشور هرج و مرج یا جنگ داخلی وجود داشته باشد.

شیخ رشید احمد همچنین با اشاره به تکیمل ۸۵ درصدی روند حصار کشی مرز مشترک پاکستان با افغانستان  اعلام کرد که طرفین افغانی باید از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را در جهت دسترسی به یک توافق جامع سیاسی استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار