افزایش ۳ برابری اعتبارات استان قزوین

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین از افزایش ۳ برابری اعتبارات استان در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین اعتبارات هزینه‌ای استان را ۴۳۴ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حوزه اعتبارات عمرانی هم عدد ۳۳۰ میلیارد تومان سال گذشته به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد ه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: امسال ۹۲ میلیارد تومان در حوزه راه روستایی، ۱۱۸ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی روستایی، ۷۱ میلیارد تومان سهم نماینگان استان و حدود ۳۵۲ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی اضافه شد.

یاری افزود: امسال در مجموع بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی استان قزوین هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل در حوزه راه‌های روستایی فرسودگی آسفالت‌ها است که انتظار داریم امسال در بخش‌های طارم، الموت و آوج به نرم‌های کشوری برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: موضوع بعدی بخش درمان و بهداشت است که باید به آن توجه شود.

یاری افزود: بخش استانی اعتبارات تا این لحظه مجموع نقدی و اوراق آن ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است و اگر درآمدهیا کشور در حوزه نفت محقق شود تا پایان امسال مجموع اعتبارات تخصیص می‌یابد.

وی اضافه کرد: در حوزه انتقال آب از سد طالقان به آبیک هم ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد و ۷۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیش بینی کرد مرحله نخست این طرح تا پایان تابستان به بهره برداری برسد.

یاری افزود: مرحله دوم آن هم تا دو و نیم سال انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه سد بالاخانلو و نهب هم ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از وجود ۳۱۰ طرح نیمه تمام در استان خبر داد و گفت: برای تکمیل ان‌ها حدود ۶ تا ۷ سال زمان نیاز است.

یاری افزود: اولیوت با تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، اما پروژه‌های جدید هم خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و اعتبارات در سطح کشور بهره‌مند شویم.

وی گفت: تحریم‌ها در ایجاد زیرساخت‌های تاثیر داشته و باعث شده است تا بهره وری لازم را در این زمینه نداشته باشیم.

تاکید بر تلاش مدیران برای بهره مندی از ردیف‌های گلوبال

رحمانی نماینده مردم تاکستان هم گفت: تعدادی ردیف‌های گلوبال داریم که نیازمند تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بهره مندی از آن‌ها است.

رحمانی افزود: در کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد طرح قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی برای سه دهک که پایین‌ترین درآمد را در جامعه دارند، تصویب شد.

وی اضافه کرد: موضوع راه اندازی کارخانجات و صنایع یکی از اولویت‌های مجلس بود که به آن توجه شد.

نماینده مردم تاکستان گفت: همچنین طبق مصوبات مجلس ۵ درصد از مالیات صنایع ۵ کم شد.

رحمانی با بیان اینکه آبیاره‌ای قطره‌ای بیش از ۹۰ درصد راندمان دارد، افزود: همچنین در مجلس مصوب شد کسانی که این آبیاری را انجام دهند ۸۵ درصد از اعتبار آن را دولت و ۱۵ درصد خود فرد و در مناطق محروم ۹۰ درصد دولت و ۱۰ درصد خود فرد پرداخت کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی درباره منطقه ویژه اقتصادی تاکستان هم گفت: در راستای توسعه و ارتقای شاخص‌های اقتصادی قزوین و استان‌های همجوار پس از پیگیری‌های چندین ساله در دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی را در شهرستان تاکستان به تصویب رساند که این مساله بسیار مطلوب ارزیابی شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شهرستان تاکستان از ظرفیت‌های قابل توجهی در جهت رشد و توسعه اقتصادی برخوردار بوده و موقعیت مطلوب ترانزیتی، باغات و مزارع موجود در آن موقعیت بسیار ویژه‌ای را نیز برای استان و منطقه فرآهم آورده است.

رحمانی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی همچنین می‌تواند به ایجاد رونق اقتصادی در قزوین و استان‌های همجوار کمک کرده و از طرفی ایجاد اشتغال را برای جوانان این مناطق به همراه داشته باشد که این مساله مطلوب ارزیابی شده و امیدواری برای انجام مقدمات آن را نیز افزایش داده است.

به گفته این نماینده مجلس، تاکستان براساس قوانین موجود در منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند پایلوت صادراتی به کشور‌های منطقه باشد و ظرفیت و توانایی این شهرستان را در زمینه‌های مختلف صادرات و تولید ارتقا دهد.

رحمانی ادامه داد: صنایع تولیدی، بسته بندی و تبدیلی موجود در منطقه با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند توسعه پیدا کند و در عین حال نیز امتیازاتی از جمله برطرف کننده رفع موانع و مشکلات تولید را داراست.

وی در ادامه بر تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: لازمه این کار ایجاد حمایت‌های تشویقی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار