مدیر کل ورزش و جوانان فارس:

ورود خیرین در راه تسهیل ازدواج جوانان ضروری است

عباس حاجی زاده گفت: بسیاری از جوانان جامعه ما برای ازدواج با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی مواجه هستند، خیرین جهت تسهیل ازدواج یاری گر جوانان باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، گفت: بسیاری از جوانان جامعه ما برای ازدواج با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی مواجه هستند که مشکلات معیشتی، تورم، بیکاری، کمبود امکانات و منابع، مسکن و ... از دلایل این مشکلات است که این برای رفع این موانع علاوه بر برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت دستگاه‌های مختلف دولتی با تلاش و حمایت خیران و افراد توانمند جامعه برطرف شود.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های مالی و اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و شرایط ایجاد شده به واسطه بیماریی کرونا ضروری است تا خیرین برای ازدواج آسان جوانان وارد عمل شوند چرا که خیرین تاکنون در مسیر‌ها و کار‌های دیگری وارد شده و می‌طلبد که در این حوزه قدم بردارند و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به تاثیر شرایط کرونایی موجود بر ازدواج جوانان بیان داشت: در دو سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا، امر ازدواج جوانان نیز به مانند سایر عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی دچار آسیب‌های متعددی شده است و یکی از مهم‌ترین ابعاد آسیب‌های خانواده ها، صدمات اقتصادی است.

او افزود: بسیاری از خانواده‌هایی که جوانان دم بخت دارند، از استطاعت مالی کافی برای تهیه جهیزیه و تامین مسکن و هزینه‌های ازدواج فرزندان خود برخوردار نیستند. این امر بعضا موجب به تاخیر افتادن ازدواج جوانان می‌شود که این مسئله به نوبه خود تبعات منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت و آسیب‌های فردی و اجتماعی جدی را به افراد و جامعه وارد خواهد کرد.

حاجی زاده با اشاره به فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان در زمینه ازدواج جوانان، گفت: این اداره کل با طرح‌های آموزشی همچون طرح پاد، آپاسا، برگزاری کارگاه مشاوره‌های رایگان ازدواج در سطح شهرستان‌های استان، طرح توسعه تاب آوری زوجین، سعی در دانش افزایی جوانان در سطح استان دارد.

او در تشریح طرح آپاسا نیز گفت: هر ماهه قریب به ۱ هزار سرباز از آموزش‌های مشاورین ازدواج بهرمند می‌شوند که تاکنون ۳ هزار سرباز پادگان حضرت احمد بن موسی (ع) در این دوره‌ها شرکت کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به شروع هفته ازدواج از ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم ازدواج‌ها به سمت فرهنگ اسلامی برود باید فرهنگ‌سازی در بحث ازدواج به هنگام و پرهیز از رسومات نامناسب ازدواج انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار