جبران باسیل: آماده کمک به حریری برای تشکیل کابینه هستیم

رئیس حزب مسیحی جریان ملی آزاد لبنان تاکید کرد: برخلاف تصور برخی، کناره گیری سعد حریری از تشکیل کابینه به زیان ماست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه النهار لبنان، جبران باسیل، رئیس حزب مسیحی جریان ملی آزاد لبنان گفت: کناره گیری حریری از تشکیل کابینه - برخلاف تصور برخی - از نظر ما ضرر است نه سود.

او افزود: ما بیش از هر کسی و گروه دیگری بابت این موضوع دچار خسارت شده ایم و این مسأله واقعا ما را ناراحت کرده است. ما هر کاری کردیم تا این کابینه تشکیل شود و هنوز هم حاضریم برای کمک به حریری و جلوگیری از اتلاف وقت بیشتر هر کاری انجام دهیم.

باسیل در پاسخ به سوالی درباره امکان حصول توافق با حریری در صورت تشکیل کابینه به روزنامه النهار گفت: در گذشته ما درباره بسیاری از موضوعات با حریری تفاهم داشتیم امروز هم می‌توانیم به توافق برسیم. هیچ چیزی نمی‌تواند ما را از رسیدن به این توافق باز دارد. من مثل گذشته حاضرم درباره همه مسائل به بحث و گفتگو بنشینم. ما می‌توانیم فضای وسیعی را ایجاد کنیم که منافع همه را تأمین کند.

او درباره اصرار جریان ملی آزاد و رئیس جمهور بر انتصاب دو وزیر مسیحی در این کابینه گفت: رئیس جمهور لبنان هیچ وقت نخواسته است که دو وزیر مسیحی معرفی شوند. روش منطقی این است که رئیس جمهور و نخست وزیر درباره دو نفر از فهرست متخصصین غیروابسته پیشنهادی توافق کنند.

حریری که حدود یکسال قبل در ژانویه ۲۰۲۰ و پس از اعتراضات گسترده در سراسر لبنان از سمت نخست وزیری استعفا داده بود بعد از مصطفی ادیب در اکتبر ۲۰۲۰ با ۶۴ رای موافق، موفق به کسب حدنصاب آرا برای نخست‌وزیری شد تا برای چهارمین بار در اکتبر گذشته مأمور تشکیل دولت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار