۵۲۷ میلیارد تومان به ۱۳دانشگاه برتر کشور اختصاص یافته است

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت:در بودجه امسال برای نخستین بار ۵۲۷ میلیارد تومان به ۱۳دانشگاه برتر کشور اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت:بودجه امسال نسبت به پارسال در حوزه آموزش، مهارت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید که این بودجه در تاریخ بودجه ریزی بی نظیر است.

اوافزود: آموزش و پرورش ۱۰هزار میلیارد تومان، نوسازی ۱۰هزار میلیارد تومان، هنرستان ها، مدارس استثنایی ۲ هزار میلیارد تومان که امکان خرید لب تاپ برای مناطق محروم نیز از این اعتبار ممکن شده است.

او ادامه داد: در موضوع فن آوری به دانشگاه‌های فنی و حرفه ای، مهارتی و سازمان فنی و حرفه‌ای ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پنج میلیارد تومان برای آموزش مهارت زندانیان و پنج میلیارد تومان برای آموزش مهارت سربازان پیش بینی شده است.

منادی همچنین از همسان سازی حقوق وزارت علوم و تحقیقات و آموزش پزشکی با تمام دانشگاه‌های آموزش عالی کشور خبر داد و افزود: چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تومان به این موضوع اختصاص یافت و برای هر استاد از ۶ تا ۱۴ میلیون تومان افزایش حقوق دربرداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.