نماینده پارلمان عراق: سفارت آمریکا در بغداد به پادگان نظامی تبدیل شده است

عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق تاکید کرد آمریکا از سفارت خود در بغداد برای مدیریت عملیات نظامی و نه اهداف دیپلماتیک بهره می‌جوید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق می‌گوید سفارت آمریکا در بغداد از یک مقر دیپلماتیک به یک پادگان نظامی تغییر ماهیت داده است.

بادر الزیادی روز سه شنبه اعلام کرد سفارت آمریکا برای مدیریت عملیات نظامی به یک پادگان نظامی تبدیل شده است. آمریکا سفارت خود را در بغداد در پوشش یک مکان دیپلماتیک برای مدیریت عملیات نظامی در نظر گرفته است.

این عضو پارلمان عراق تاکید کرد: سفارت آمریکا در بغداد از یک سفارت دیپلماتیک به یک پادگان نظامی تغییر یافته و این سفارت و سلاح‌های سنگین آن به تهدیدی برای بغداد تبدیل شده اند. الزیادی افزود: سیستم CERAM آمریکا، مردم بغداد را در محله‌های مسکونی نزدیک منطقه سبز به وحشت می‌اندازد. سفارت آمریکا مرکزی برای مدیریت عملیات نظامی است، بنابراین تهدیدی آشکار برای امنیت و حاکمیت کشور است.

پیشتر نیز حسن سالم، عضو پارلمان عراق اعلام کرد سفارت آمریکا در بغداد به لانه جاسوسی آمریکا تبدیل شده است و یک مقر دیپلماتیک محسوب نمی‌شود.

از ژانویه سال ۲۰۲۰ و عملیات تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران و همراهانش شد، پارلمان عراق قانون خروج نظامیان آمریکایی از خاک خود را به تصویب رسانده است. با این حال آمریکا با دستاویزهای مختلف از جمله مبارزه با داعش و طرح ریزی حملات گاه و بیگاه علیه مواضع خود، برای ماندن در عراق بهانه می تراشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار