مدیر کل بهزیستی استان قزوین:

۶۰ کشاورز پارسال در حین کار دچار معلولیت شدند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: پارسال ۶۰ نفر از کشاورزان استان در حین کار دچار معلولیت‌های سخت شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وارثی مدیر کل بهزیستی استان گفت: حوادث جاده‌ای مهم‌ترین عامل ایجاد و بروز معلولیت‌ها هستند و از دیگر عوامل نیز می‌توان به آگاهی نداشتن کشاورزان در بهره‌مندی از روش‌های مدرن در فرآیند برداشت محصولات درختی و باغات اشاره کرد که در سال گذشته حدود ۶۰ نفر از کشاورزان استان از این طریق دچار معلولیت‌های سخت شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ حدود ۲ هزار نفر به جامعهٔ معلولان استان افزوده شده است.

وارثی اظهار کرد: اکنون ۲۸ هزار معلول در استان زیر پوشش بهزیستی هستند که ۲۳ هزار از آن‌ها خدمات مستمر دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: ۴.۲۶ درصد جمعیت استان قزوین را جامعهٔ معلولان تشکیل می‌دهند و افراد معلول ساکن در روستا‌ها به‌طور ۱۰۰ درصد مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی هستند.

وی عنوان کرد: از جمله حلقه‌های مغفوله در رابطه با معلولان، عدم مناسب‌سازی معابر شهری و اماکن دولتی جهت حضور معلولین است، البته شرایط فعلی جامعه نسبت به گذشته بهتر شده، اما کماکان مناسب‌سازی خوبی برای حضور معلولین فراهم نشده است.

وارثی در پایان تأکید کرد: از دیگر مشکلات جامعهٔ معلولان، مباحث مربوط به اشتغال و مسکن در این حوزه است، متولیان اشتغال در استان باید تلاش کنند هر صنعتی که در استان ایجاد می‌شود، درصدی از نیروی انسانی آن را به جامعهٔ معلولین بهزیستی اختصاص دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.