زالی مطرح کرد؛

بی‌پولی بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا/ برق مراکز درمانی و واکسیناسیون تامین شود

فرمانده ستاد مقابله با کرونا گفت: با توجه با کاهش درآمد جدی بیمارستان‌ها ادامه مسیر سخت مقابله با کرونا با چالش مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد:  اولین موضوعی که در جلسه امروز مورد تأکید قرار گرفت آماده باش کامل برای تخت‌های بیمارستانی و گسترش ناوگان پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمان سرپایی بود و مقرر شد و در بیمارستان‌ها مراکز درمان سرپایی رمدسیویر تراپی افزایش پیدا کند ‌و با توجه به خیز پنجم باید اقدامات لازم در این حوزه ها انجام شود.

وی افزود: برابر دستور استاندار تهران مقرر شد دوستان در مجموعه توزیع برق استان همکاری لازم را جهت تأمین برق مراکز تهیه و توزیع واکسن و بیمارستان‌های پذیرنده بیماران کرونایی به طور ویژه انجام دهند تا مراکز درمانی و بهداشتی دچار مشکل نشوند.

زالی ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دستور استاندار تهران مقرر شد تا فرمانداران به کمک عوامل بهداشتی نسبت به نظارت بر عمل به شیوه نامه های بهداشتی اقدام کنند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای تهران در با اشاره به مشکل تأمین اعتبارات مالی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی با کاهش نقدینگی مواجه هستند لذا در این جلسه تأمین اعتبارات لازم برای این دانشگاه‌ها از سوی دولت و وزارت بهداشت با درک عمیق شرایط فعلی مورد تأکید قرار گرفت تا امکانات و اعتبارات مکفی هر چه سریع تر در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار بگیرد.

زالی تاکید کرد: با توجه با کاهش درآمد جدی بیمارستان‌ها ادامه مسیر سخت مقابله با کرونا با چالش مواجه خواهد شد و درخواست و تاکید ما این است تا دوستان در سازمان و برنامه و بودجه و وزارت بهداشت با توجه به درک شرایطی که دانشگاه‌ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، اعتبارات لازم را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند .

وی درباره سرعت واکسیناسیون در استان تهران گفت: با توجه به جمعیت بالا در استان تهران در حال حاضر بالاترین ارائه خدمات درمانی در تهران انجام می شود و در حوزه واکسیناسیون نیز نیاز به تأمین واکسن باید با اختصاص سهمیه جداگانه سرعت بگیرد. این آمادگی وجود دارد که سرعت واکسیناسیون دو تا سه برابر شرایط فعلی افزایش پیدا کند اما شرط تحقق این مهم در اختیار قرار گرفتن واکسن لازم است و قطعا تأمین مستمر واکسن به ویژه واکسن های وارداتی از مطالبات جدی است.

زالی در خصوص نظارت بر اعمال محدودیت ها با توجه به قرمز شدن تهران گفت: بازدیدهای میدانی و گزارش ها نشان می دهد برخی ادارات دولتی نیز در خصوص حضور یک سوم از نیروهای خود مصوبه را به درستی رعایت نمی کنند. لذا مقرر شد معاونان استانداران و فرمانداران به صورت جدی با دستور استاندار تهران نظارت و پیگیری لازم را انجام دهند و گزارش تخلفات را برای اتخاذ تصمیم مقتضی به ستاد استانی ارسال کنند. قطعا برگزاری هر تجمعی ملغی خواهد بود و درخواست هایی که برای برگزاری چند تجمع مطرح شده بود، مورد تأیید قرار نگرفت و مقرر شد گشت‌های بهداشتی تخلف ها را گزارش کنند.

وی افزود: گزارش‌های روزانه به استاندار تهران داده خواهد شد البته تاب آوری اقتصادی صاحبان مشاغل در کشور کاهش پیدا کرده است و این روزها زمان پرداخت مالیات است و کسبه درد دل ها و گلایه های بسیاری دارند که پاسخ روشنی دریافت نکرده اندو در شرایط پیش آمده مردم تقصیری ندارند لذا رسیدگی عاجل به مشکلات صاحبان مشاغل باید در دستور کار قرار گیرد. منابع لازم برای این کار کفایت نمی‌کند و سطح بالای نارضایتی را در گروه های آسیب پذیر و مشاغل شاهد هستیم و گروه های اخیر دست و آسیب پذیر قربانیان کرونا هستند .

زالی درباره آمار مبتلایان کرونا ویروس در تهران نیز گفت: تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز در تهران ظرف ۲۴ ساعت گذشته مراجعین سرپایی به ۱۳ هزار نفر رسیده این در حالی است که تا دیروز این تعداد بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر بود که رشد قابل توجهی را داشته است همچنین مجموع بیماران بستری در تهران که به صورت جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند ۱۳۹۵ نفر بوده است که از این تعداد ۲۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند. به این ترتیب کل تعداد بیماران بستری در تهران رشد داشته و به عدد ۵۴۰۰ نفر رسیده است همچنین ۵۲ نفر فوتی ظرف ۲۴ ساعت گذشته در تهران بر اثر ابتلا به کرونا داشته ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بی پولی بیمارستان ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چ لزومی داره ی متخصص قلب ماهیانه 50 میلیون کارانه بگیره
ی ذره پزشک سالاری کم بشه و هزینه های هنگفت و نجومی ب پزشک های عزیز داده نشه کمبود پول هم جبران میشه
-
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تبديل وضعيت نيروهاي شركتي بيمارستانها رو پيگيري كنيد تاكي بايد به ما ظلم بشه يكي صداي مارو بشنوه
آخرین اخبار