راننده‌ای که ماهواره استارلینک روی کاپوت ماشین نصب کرده بود جریمه شد

به تازگی جریمه راننده‌ای که دیش ماهواره استارلینک را روی کاپوت ماشین خود نصب کرده بود در فضای مجازی خبرساز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک فناوری جدیدی است که از مدتی قبل در آمریکا و بسیاری دیگر از کشور‌ها راه اندازی شده و به کاربران این امکان را می‌دهد که از اینترنت پرسرعت از طریق ماهواره بهره‌مند شوند. گفته می‌شود این اینترنت بیشتر برای ایجاد اتصال پایدار در مناطق دور افتاده مثل روستا‌ها فعال شده است.

شرکت اسپیس ایکس با مدیریت ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد جهان مسئولیت پرتاب ماهواره‌های اینترنتی به فضا را عهده دار شده و حالا کاربران زیادی در سراسر جهان از این فناوری استفاده می‌کنند. برای استفاده از استارلینک کاربر باید دیش‌هایی را که منحصر به شرکت اسپیس ایکس است خریداری و نصب کند.

دیش استارلینک روی کاپوت ماشین

استفاده از ماهواره استارلینک برای مشاغل اینترنتی خودرویی

به نقل از سی ان بی سی؛ به تازگی استفاده از دیش ماهواره استارلینک بر روی کاپوت یک ماشین توسط شهروند کالیفرنیایی خبرساز شده است. یک افسر گشت بزرگراه کالیفرنیا روز جمعه یک وسیله نقلیه را که یک دیش ماهواره‌ای روی کاپوت ماشین خود نصب کرده بود، متوقف کرد و به نظر می‌رسد که این دستگاه یکی از آنتن‌های Starlink اسپیس ایکس باشد. این افسر گشت به راننده متخلف گفت: "من امروز شما را به خاطر انسداد بصری روی کاپوت ماشین متوقف کردم. آیا هنگام رانندگی جلوی دید شما را نمی‌گیرد؟ " راننده در پاسخ به این سوال پلیس عنوان کرده است که ماهواره فقط هنگام گردش به سمت راست مسیر دید او را مسدود می‌کند.

یک نماینده آژانس اجرای قانون به CNBC گفت که راننده خودرو، در حال رانندگی با تویوتا پریوس، برگ جریمه خود را به دلیل نقض حرکتی دریافت کرد. راننده خودرو به CHP گفت که از آنتن برای دریافت خدمات Wi-Fi برای مشاغلی که در اتومبیل فعال هستند استفاده کرده است. گفتنی است؛ SpaceX هنوز به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخی نداده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار