دادگر؛

شرایط امهال تسهیلات و حمایت از آسیب دیدگان کرونا اعلام شد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت:درراستای مبارزه باپولشویی بانک مرکزی درخصوص شرایط امهال تسهیلات و حمایت از آسیب دیدگان کرونا اعلام شد.

دادگر دبیر شورای هماهنگی بانک های استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، درخصوص شرایط امهال تسهیلات و حمایت از آسیب دیدگان کرونا گفت: برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا (به غیر از تسهیلات قرض الحسنه) بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آن ها در ۴ ماه اول امسال بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است منوط به آن که بدهی آن ها تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ در طبقه جاری قرار داشته باشد به انتهای دوره تقسیط منتقل می شود تا در ۴ قسط پس از آخرین قسط وصول شود.

او افزود: تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید است که جهت کسب و کارهای به شدت آسیب دیده پرداخت شده است نیز مشمول امهال این بند می شود.

دادگر ادامه داد: موعد پرداخت تسهیلات با بازپرداخت  به صورت دفعی برای مشمولین این بند که سررسید بازپرداخت آن در سه ماه اول امسال باشد به پایان تیرماه امسال موکول می شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان زنجان با اشاره به اینکه استمهال موارد این بند از احتساب و اخذ وجه التزام تاخیر تادبه دین و کارمزد اضافی مستثنی است، گفت: مشمولین این بند تا موعد مقرر برای بازپرداخت اقساط دارای سررسید در ۴ ماه اول امسال، مشمول محدودیت ها و ممنوعیت های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی شوند.

او ادامه داد: ممنوعیت ها و محدودیت های مقرر در ماده ۵ مکرر الحاقی به قانون چک (صرفا برای اخذ تسهیلات) برای چک های صادره توسط صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا که تاریخ مندرج  در چک در ۳ ماه اول امسال بوده و منجر به برگشت چک و صدور گواهی نامه عدم پرداخت حداکثر تا پایان تیرماه امسال شود، در صورت تسلیم تقاضا از سوی صادر کننده چک به بانک یا موسسه اعتباری  محال علیه، طی یک ماه پس از تاریخ برگشت اعمال نخواهند شد.

دادگر افزود: درصورت عدم موجودی کافی اشخاص برای چک های صادره با سررسید اول تا بیستم اردیبهشت امسال بانک ها و موسسات اعتباری باید از صدور گواهی نامه عدم پرداخت و برگشت چک، در صورتی که حداکثر تا ۲۰ خردادماه امسال به بانک ارائه شوند اجتناب کنند.

او با تأکید براینکه محاکم و ضابطین قضایی نیز از صدور اجرائیه در این موارد در بازه زمانی مزبور خودداری کنند، گفت: چک هایی که سررسید آن ها تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال بوده و به دلیل عدم موجودی کافی منجر به صدور گواهی نامه عدم پرداخت شده اند، تا ۲۰ خردادماه امسال  مشمول ممنوعیت ها و محدودیت های مقرر در قانون صدور چک نخواهند شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.