یک سوم ویروس‌های کرونا در خراسان رضوی از نوع دلتا است

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:طبق بررسی‌های انجام شده یک سوم ویروس‌های کرونا در خراسان رضوی از نوع دلتا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده نوع هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا حدود یک سوم از انواع این ویروس را در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی شامل می‌شود؛ بررسی‌های آزمایشگاهی در بیماران دارای علائم مشکوک در خراسان رضوی نشان داده است که نتیجه آزمایش برخی از آنان از نظر ابتلا به کرونای انگلیسی منفی بوده، اما از نظر کرونای هندی مثبت شده است.

او افزود: هم‌اکنون کرونای هندی در شهر‌های مختلف خراسان رضوی در حال چرخش است و راهکار‌های پیشگیری و درمان آن با انواع دیگر ویروس کرونا یکسان است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افزایش تعداد بیماران بستری شده و سرپایی مبتلا به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی نشان دهنده ورود به موج پنجم شیوع کروناست.

انجیدنی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری و تحت درمان هستند که ۱۷۲ نفر آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری می‌باشند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
چقدر وحشتناک!!