اختصاص مقام نخست کاهش سن خودرو‌های خدمات شهری کشور به مشهد

رئیس اداره محیط زیست شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر میانگین سن خودرو‌های سنگین خدماتی در مشهد، ۴ سال است که از این نظر این شهر در میان کلانشهر‌های کشور مقام نخست را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پذیرا رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: معاینات مکرر و ماهانه زیست محیطی خودرو‌های ناوگان خدمات شهری شامل ۴ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین و نیمه سنگین شامل خودرو‌های جمع آوری زباله، خاک و نخاله، تانکر‌های آبیاری فضای سبز، خودرو‌های مکانیزه شستشوی جداول و ... در  مشهد انجام می‌شود.


او افزود: با توجه به اهمیت کنترل و کاهش آلودگی هوا در مشهد، طرح معاینه زیست محیطی خودرو‌های عمومی از سال ۹۵ به اجرا درآمد و به منظور کاهش بار آلودگی زیست محیطی ناشی از این خودروها، فعالیت آن‌ها در مشهد، مستلزم اخذ تائیدیه زیست محیطی شد.


رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: به همین منظور با توجه به حضور مداوم خودرو‌های خدماتی حوزه خدمات شهری در سطح شهر، معاینات مکرر این خودرو‌ها به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت؛ این خودرو‌ها به صورت ماهانه مورد معاینه زیست محیطی قرار می‌گیرند و در صورت عدم اخذ استاندارد‌های لازم تا رفع نواقص مجوز انجام کار نخواهد داشت.



انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار