در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دلیل عمل نکردن به قانون معافیت مالیاتی ناشران چیست؟

امیری مدیرمسئول انتشارات براق، از دلایل سازمان امور مالیاتی برای اجرا نکردن قانون معافیات مالیاتی ناشران گفت.

صفا امیری مدیرمسئول انتشارات براق، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رشد بسیار بالایی که ناشران در هزینه انتشار کتاب با آن روبرو هستند، بیان کرد: از آنجا که کتاب‌های کودک و نوجوان به صورت رنگی منتشر می‌شوند، هزینه انتشار این دسته از کتاب‌ها تقریباً چهاربرابر کتاب‌های معمولی است. این درحالی رخ می‌دهد که با یک رکود در بازار نشر و رکود تورمی مواجهیم. سال گذشته تا تیرماه در این تاریخ انتشارات براق، ۲۰ تا ۳۰ عنوان کتاب منتشر کرده بود همین انتشاراتی از هفته گذشته هفت تا هشت عنوان از کتاب هایش را چاپ می‌کند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: افزایش نرخ مالیات چاپخانه داران تاثیر مستقیمی روی هزینه انتشارکتاب ناشران دارد و هزینه آن را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر یکی از مشکلاتی که ناشران با آن مواجه هستند، این است که با وجود معافیت مالیاتی آن‌ها طبق قانون برایشان مالیات در نظر گرفته می‌شود. هم اکنون هم مالیات سال ۹۹ ناشران اعلام شده است. از طریق اینترنت متوجه شدیم چه میزان برای ما مالیات در نظر گرفتند.

مدیرمسئول نشر براق ادامه داد: خودم که در قم مستقر هستم و بازرسی ناشران کودک و نوجوان این شهر را به عهده دارم با سازمان امور مالیاتی در قم چندین جلسه داشتیم برخی از ناشران در این جلسات حضور داشتند و به سوالات آن‌ها پاسخ داده شد. سازمان امور مالیاتی قم اعلام کرد دلیل اینکه برای ناشران مالیات در نظر گرفته می‌شود، این است که برای پر کردن فرم مالیات دو روش وجود دارد از آنجا که این فرم‌ها درست پر نمی شود، آنچه برای ناشران در نظر گرفته می‌شود جریمه مالیاتی آن‌هاست و آنچه پرداخت می‌کنند، مالیات نیست.

امیری با اشاره به تخصصی بودن پر کردن فرم‌های مالیاتی گفت: حسابدار باید فرم‌های مالیاتی را پر کند. در زمان‌هایی مانند شرایط کنونی که ناشران با رکود اقتصادی مواجه می‌شوند با حسابدارشان تسویه حساب می‌کنند؛ چون میزان درآمد آن‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در سال می‌شود برای همین به حسابدار نیاز نداریم. به جای دادن هفت تا هشت میلیون تومان به حسابدار جریمه مالیاتی را پرداخت می‌کنیم؛ چون هزینه آن از هزینه حقوق حسابدار کمتر تمام می‌شود.

وی اظهار کرد: چون حسابداران تمام اطلاعاتشان را در فرم‌های مالیاتی به درستی وارد نمی‌کنند و باید تمام اطلاعاتشان را در فرم‌ها درج کنند، جریمه‌ای برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود و آن‌ها جریمه شان را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار