اقدام جدید امارات برای اشغال جزیره سقطری در یمن

امارات در ادامه تلاش‌ها برای گسترش نفوذ خود در جزیره سقطری در یمن، کارت شناسایی جدید برای ساکنان این جزیره صادر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه العربی الجدید چاپ لندن اعلام کرد که امارات به تلاش‌های خود برای گسترش نفوذ و تسلط بر جزیره سقطری یمن که در قلب اقیانوس هند واقع است و یکی از مهم‌ترین علل درگیری میان امارات و دولت یمن به شمار می‌آید، ادامه می‌دهد.

امارات در اقدامی جدید، کارت هویت ویژه برای ساکنان این جزیره صادر کرده و به نظر می‌رسد این اقدام مقدمه‌ای برای استفاده از این کارت‌ها به جای کارت هویت یمنی در داخل سقطری باشد.

این مسئله باعث خشم گسترده در سقطری شد و از حدود ۱۰ روز پیش واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. به ویژه آنکه نگرانی‌هایی درباره تلاش ابوظبی برای خارج کردن تابعیت سقطری از جمهوری یمن وجود دارد.

منابع متعدد در جزیره سقطری به العربی الجدید گفتند: امارات در روز‌های گذشته برای شمار فراوانی از ساکنان این جزیره یمنی کارت‌های هویت صادر کرد و مطابق این کارت‌ها با ساکنان این جزیره تعامل می‌کند و در صورت نیاز به اثبات هویت افراد، کارت‌های دیگر را نمی‌پذیرد.

این منابع افزودند: از این کارت‌ها می‌توان به عنوان کارت هویت در سفر به امارات استفاده کرد و به دارندگان آن امتیاز‌هایی تعلق می‌گیرد.

به گفته منابع آگاه در سقطری، موسسه بشردوستانه خلیفه در امارات این کارت‌ها را صادر کرد.

در همین حال یک مسئول محلی به العربی الجدید گفت: نهاد‌های اماراتی که ادعای بشردوستی می‌کنند به نهاد‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی تبدیل شده اند و به بهانه اقدامات بشردوستانه، حاکمیت ملی را نقض می‌کنند. همه می‌دانند که کارکنان موسسه خلیفه و هلال احمر امارات از افسران ارتش و امنیتی امارات هستند که سقطری را اداره می‌کنند و علیه ساکنان این جزیره و همه کسانی که به این جزیره می‌آیند جاسوسی می‌کنند.

رقابت عربستان و امارات برای اشغال جزایر یمنی از نخستین روز جنگ علیه یمن آغاز شد و به مروز زمان افزایش یافت، عربستان تلاش زیادی دارد تا دست کم جزایر نزدیک به مرز‌های خود را به اشغال خود در آورد، همچنین امارات در چارچوب ماموریتی که آمریکا به این کشور واگذار کرده بیشتر در اندیشه تصاحب جزایر بزرگ یمنی از جمله جزیره سقطری و مجمع الجزایر حنیش و ذوقار است و اخیرا تحرکاتی در این راستا انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
امارات نباید بدون مجازات از مقاومت یمن بماند. یا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چرا یمن با پهباد امارات رو نمیزنه؟؟؟ جای بسی تامل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
منافع ایران وچین
آخرین اخبار