در پی تحولات افغانستان؛

پاکستان: در هیچ جنگ دیگری با آمریکا همکاری نمی‌کنیم

نخست وزیر پاکستان در سخنانی گفت: اسلام آباد در هیچ جنگ و تنش منطقه‌ای با آمریکا شریک نخواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری "داون نیوز" اعلام کرد: عمران خان، نخست وزیر پاکستان که طی روز‌های اخیر در واکنش به خروج عجولانه و دردسرساز آمریکایی‌ها از افغانستان و بی توجهی آنان به پاکستان، تسلیم نشدن در برابر فشار کاخ سفید را به آمریکایی‌ها گوشزد کرده بار دیگر خاطرنشان کرد: پاکستان در هیچ جنگ دیگری شرکت نخواهد کرد.

عمران خان طی سخنانی در صحن پارلمان ملی پاکستان گفت: اسلام آباد تنها در اهداف صلح آمیز با ایالات متحده شریک خواهد شد چرا که همکاری با آمریکا در جنگ افغانستان تجربه تلخی برای پاکستان به جای گذاشته است.

او افزود: پاکستان در گذشته بر اساس حسن نیت ترجیح داد در جنگ علیه تروریسم به ایالات متحده کمک کند، اما آمریکا برخلاف تصور پاکستان که خود را متحد این کشور می‌دانست، از طریق حملات پهپادی حاکمیت ارضی ما را زیر پای گذاشت.

عمران خان با بیان اینکه در طول جنگ با تروریسم دولت‌های وقت پاکستان جرات نه گفتن به ایالات متحده را نداشته و دائما به مردم دروغ می‌گفتند، تصریح کرد: ما باید درک کنیم که وقتی ملتی به خود احترام نمی‌گذارد، مورد احترام جهانی نیز قرار نمی‌گیرد.

او در رابطه با آخرین تحولات افغانستان گفت: "ایالات متحده در افغانستان شکست خورد و آن‌ها سعی کردند مسئولیت شکست خود را به گردن ما بیندازند، اما پاکستان با شناختی که از افغانستان دارد تصمیم گرفته به تصمیم افغان‌ها برای کشورشان احترام بگذارد و در این راستا هیچ پایگاه نظامی توسط پاکستان در اختیار آمریکا قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
اگه با وهابیا همکاری نمیکنین پس چرا وهابیا فقط تو مرز پاکستان میتازونن نه تو مرز هند و ایران ؟