نیروهای ماورایی طلسم پروژه راه آهن مشهد-زاهدان را می‌شکنند!

پروژه عظیم راه آهن مشهد به زاهدان که شاید بتوان آن را بزرگترین پروژه ریلی کشور دانست، در همان ابتدای راه متوقف شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هنوز وعده‌های مسئولان دولتی در آرشیو خبرگزاری‌ها هست که گفتند: این پروژه نهایتا تا سال ۹۹ تکمیل میشود، ولی سال ۹۹ هم گذشت و پیشرفت این پروژه تنها ۱۰ درصد بود.

دستور احداث قطعه اول راه آهن مشهد ـ زاهدان به دست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، در تاریخ دی‌ماه سال ۱۳۹۶ صادر شد.

مسئولان مربوطه درباره‌  پیامد‌های مثبت احداث این پروژه‌ی عظیم، صحبت‌های فراوانی کردند؛ از توسعه ترانزیت محور شرق به خصوص به کشورهای آسیای میانه و مرکزی، دسترسی افغانستان به آبهای آزاد و ارتباط هند به آسیای میانه و مرکزی گرفته‌ تا  توصیف اجرای این طرح به بزرگترین و طولانی ترین پروژه ریلی کشور.


بیشتر بخوانید


 مسئولان مربوطه در این خصوص گفته‌اند: تکمیل این پروژه نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که دولت از منابع مختلف همچون پیوست بودجه و سرمایه گذاری خارجی تامین اعتبار آن را انجام خواهد داد؛ قطعه دوم این طرح در صورت تامین اعتبار پروژه اجرایی این بخش نیز آغاز خواهد شد و اجرای این پروژه با ایجاد زیرساخت در اقتصاد منطقه باعث پایداری اشتغال خواهد شد.

قرار بود اعتبار این پروژه از سایر منابع علاوه بر بودجه با استفاده از فاینانس و اوراق مشارکت از سوی دولت تأمین شود، اما هیچ اقدامی از سوی دولت برای تحقق این امر صورت نگرفته که هیچ! مسئولان مربوطه نیز پاسخگو نیستند و برای رسیدن به جواب ما را به یکدیگر پاس می‌دهند این در حالی است که روزی همه‌ آنها از این پروژه به عنوان  موفقیت بزرگ و دستاورد مهم دولت یاد می‌کردند.

جای سوال است که چه اتفاقی باعث شده تا همه آنها از مصاحبه درباره این پروژه سر باز بزنند، گویی این پروژه کلید خورده و همه حتی مسئولان منتظرند تا نیروهای ماورایی آن را تکمیل کنند و به پایان برسانند.

 

انتهای//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
چه مسئولانی داریم ما...
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۶:۲۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
عجب مملکتی ، چقدر مسئولین ما مسئولن
آخرین اخبار