پلمب بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: گزارش تخلف ۱۰۵۷ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به تعزیرات حکومتی فرستاده و پلمب شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با اشاره به وضعیت بازرسی از اصناف در مشهد در سه ماه گذشته گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۵۴ هزار ۸۸۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح شهر صورت گرفته است. این میزان بازرسی منجر به تهیه ۲۴۵۰ فقره فرم گزارش تخلف شده که به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال شده است. ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴۶ میلیارد ریال بوده است.

او در خصوص تعداد گشت‌های مشترک صورت گرفته در این مدت افزود: تعداد گشت‌های مشترک صورت گرفته با تعزیرات ۴۸ گشت، اداره اماکن مشهد ۲۴۴۶ گشت و با مراکز پنجگانه بهداشت ۲۴۴۰ گشت بوده است.

۱۳۰۴ فقره فرم تخلف در زمینه گران‌فروشی ثبت شده است

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیشترین آمار تخلف را مربوط به گران‌فروشی دانست و ادامه داد: ۱۳۰۴ فقره فرم تخلف در زمینه گران‌فروشی ثبت شده است. گزارش تخلف در خصوص عدم درج قیمت ۸۱۹ فقره، تقلب ۲۱۳ فقره، کم فروشی ۱۶۳ فقره و دیگر تخلفات از جمله عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی ۹۳ مورد بوده است.

دلداری بیان کرد: بیشترین میزان تخلفات صورت گرفته مربوط به صنف نانوایان بوده است. به دلیل شایعه مبنی بر گران شدن نان، برخی از نانوایی‌ها به صورت خودسر اقدام به گران کردن نان کردند در حالی که مصوبه‌ای مبنی بر گران کردن نان نداشتیم.

 ۲۴۴۰ گشت مشترک در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی

او تصریح کرد: از اواخر سال ۹۸ و با شیوع ویروس کرونا بازرسی در زمینه رعایت دستعورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند در واحد‌های صنفی نیز از جمله اقداماتی بود که باید انجام می‌شد. در سه ماه اول سال جدید ۲۴۴۰ گشت مشترک با همکاری مراکز بهداشت پنج‌گانه، اماکن، اتحادیه صنفی و بازرسی اصناف در این زمینه صورت گرفته است.

صدور ۲۳۸۵ اخطارکتبی برای واحد‌هایی که دستورالعمل ها را رعایت نکرده‌اند

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده در سطح واحد‌های صنفی در مشهد تاکید کرد: این بازرسی‌ها منجر به صدور ۲۳۸۵ اخطارکتبی برای واحد‌هایی که دستورالعمل ها را رعایت نکرده‌اند شده است. همچنین حدود ۷۵۰ فقره فرم جریمه به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تعزیرات حکومتی فرستاده و ۱۰۵۷ واحد صنفی نیز پلمب شده‌اند. این تعداد به دلیل اینکه در گروه‌های یک و دو و سه و چهار بودند و در شرایط رنگ‌بندی نارنجی و قرمز مشهد مصوبات عدم فعالیت در این دوره‌ها را رعایت نکردند. از دیگر دلایل این پلمب‌ها عدم رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی و ازدحام و شلوغی در این واحد‌های صنفی بوده است.

دلداری با بیان اینکه «تخلفات دیگری نیز درحوزه روغن، مرغ و شکر صورت گرفته است»، اظهار کرد: در رابطه با آمار شکایات مردمی از ابتدای سال تاکنون۱۲۶۰ مورد شکایت کتبی ثبت شده است. از این تعداد ۶۵۰ مورد رضایت شاکی جلب شده و میزان دو میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال پول به این شاکیان بازگشت شده است. ۳۴۰ مورد پرونده نیز تنظیم شده است که رضایت شاکی به هردلیلی جلب نشده است و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات فرستاده شده است.

او با اشاره به اینکه «۶۶۰۰ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ یا سامانه‌های مختلف ارتباطی از سمت مردم دریافت شده»، افزود: هیچ‌گونه مصوبه‌ای در خصوص افزایش قیمت نان نداشتیم. در چند روز اخیر افزایش قیمت در زمینه مرغ صورت گرفته است و فروش بالاتر از قیمت مصوب مرغ چه در سطح عرضه و چه در سطح قبل از آن تخلف محسوب می‌شود و ما با این موارد برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار