لزوم نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌ها در حوزه‌های امتحانی

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط داوطلبان و مسئولان حوزه‌های برگزاری کنکور بسیار مهم است و باید توجه ویژه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، یزدانپناه رئیس مرکز بهداشت و درمان بویراحمد در هفتادمین جلسه ستاد کرونا این شهرستان گفت: امسال تجربه دوم برگزاری کنکور در شرایط کرونا را داریم و همه نواقص رفع و راهکار‌های مورد نیاز اندیشیده شده است.
 
یزدانپناه افزود: امسال با توجه به اینکه احتمال ورود به موج پنجم کرونا را داریم تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده و یکی از تاکیدات اصلی ما برقراری تهویه مناسب در حوزه‌های آزمون است.

او از خانواده‌ها خواست با دانش آموزان به حوزه امتحانی نیایند چرا که به منظور جلوگیری از تجمع و پیشگیری از کرونا امسال هیچ سالنی برای استقرار آن‌ها در نظر گرفته نشده است.
 
یزدانپناه بیان کرد: ناظران بهداشتی محیط نیز برای بررسی شرایط در همه حوزه‌ها حضور دارند و دانش آموزان می‌توانند تخلفات را به آنان گزارش دهند.
 
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد همچنین درخصوص احتمال قرمز شدن شهرستان و ورود به موج پنجم کرونا هشدار داد و گفت: بیماریابی اصلی‌ترین راه برای جلوگیری از ورود به این وضعیت است و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی در صورت مشاهده کارکنان به بیماری کرونا، به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

او افزود: حضور کارکنان به صورت ۵۰ درصد و اعمال دورکاری طبق مصوبه ستاد کرونای کشور می‌بایست در ادارات مناطق با وضعیت قرمز اعمال شود.
 
احمدی فرماندار بویراحمد هم در این جلسه گفت: یکی از سالم‌ترین انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد را در امنیت کامل برگزار کردیم که در نهایت نیز سلامت آن مورد تأیید نهاد‌های نظارتی قرار گرفت.
 
احمدی با ابراز نگرانی به خاطر ناپایداری وضعیت نارنجی، احتمال قرمز شدن و همچنین شیوع ویروس جهش یافته کرونا در استان‌های همجوار، گفت: نگرانی ما ورود مسافر به شهر یاسوج است چرا که بیشتر مسافران شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این مسئله کنترل ویروس را مختل می‌کند.
 
فرماندار بویراحمد از اتخاذ تمهیدات لازم بهداشتی و امنیتی برای برگزاری آزمون سراسری در شهرستان خبر داد و گفت: سالن‌های برگزاری آزمون قبل و بعد از هر آزمون باید کاملا ضدعفونی شود.

احمدی از ممنوع بودن تردد از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح خبرداد و افزود: اعمال محدودیت‌های شبانه در شهرستان بویراحمد با توجه به نارنجی بودن وضعیت برقرار است و نیروی انتظامی، شهرداری و پلیس اماکن باید بیش از گذشته بر این روند نظارت کنند.
 
او در خصوص باغ‌های تفریحی در منطقه مهریان و آبشار یاسوج هم گفت: نظارت‌ها برعملکرد باغ‌ها باید بیش از گذشته باشد و با نقض کنندگان قوانین کرونایی برخورد جدی شود.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.