واشنگتن: متعهد به بازگشت متقابل به برجام هستیم

وزارت خارجه آمریکا در سخنانی از تعهد به بازگشت به برجام در صورت اقدام متقابل سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از پایبندی به برجام در صورت انجام اقدام متقابل سخن گفت.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما متعهد به بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای هستیم.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد رابرت مالی، نماینده امور ایران در وزارت خارجه، برای مشاوره در واشنگتن حضور دارد.

از سوی دیگر، سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی مدعی شد: ما همچنان حملات موشکی به نیرو‌های مان را در سوریه بررسی می‌کنیم و این فرض را قائل می‌شویم که از سوی شبه نظامیان هوادار ایران شلیک شده است.

او همچنین گفت در پی شلیک موشک به سوی نیرو‌های ما در سوریه، کسی قربانی نشده است و تنها خسارتها، محدود به خسارت‌های مادی است.

وی تصریح کرد: ما حملات را در سوریه آغاز نکردیم؛ اما باید از سربازان مان حمایت کنیم.

سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد: ما یقین داریم پایگاه‌هایی که در سوریه و عراق هدف قرار دادیم، با پهپاد‌های که به منافع ما حمله کرده بودند، در ارتباط بوده اند.

سخنگوی پنتاگون در بخش دیگری از سخنانش افزود: پس از تکمیل خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، ما به حمایت از حضور دیپلماتیک و ارائه حمایت‌های لجستیک از نیرو‌های افغانستانی اکتفا می‌کنیم.

او گفت: ما از وضع امنیتی افغانستان مطلع هستیم و دایره خشونت در آنجا در حال گسترش هست. ما می‌خواهیم طالبان به شکلی مسالمت آمیز به روند سیاسی بازگردد.

سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود: جنگ افغانستان برای دو دهه ادامه یافت و بزودی این مسأله فروکش می‌کند و ما به این مسأله اعتقاد راسخ داریم.

او همچنین در خصوص حضور در عراق نیز گفت: حضور ما در عراق با کمک به ملت عراق و نیز تقویت امنیت ملی مان ارتباط دارد و نباید که خروج ما از افغانستان را با خروج مان از عراق مقایسه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
ایندفعه باید طوری قرداد ببندیم به محض اینکه تحریما رو دوباره برقرار کردن ما هم فورا چند کیلو 60% دم دست داشته باشیم مثلا تعداد سانتریفوژها رو اونقدر زیاد کنیم که ظرف یه روز دستمون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
البته فقط برا چند روز
آخرین اخبار