ایستگاه آخر ششمین دوره انتخابات در خوشاب

نائب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خوشاب گفت: اعتراض حق قانونی نامزد‌ها و رای دهندگان است.



سید سعید حسینی نائب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خوشاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اعتراض حق قانونی نامزد‌ها و حتی رای دهندگان عزیز می باشد و هیئت نظارت شهرستان از ابتدای فعالیت قانونی خود تصمیم داشت ضمن رعایت قانون حقی از ثبت نام کنندگان تضییع نگردد.

او افزود: در بررسی صلاحیت‌ها نیز دقت لازم صورت گرفت تا صلاحیت افراد بدون دلایل مستند صورت نگیرد و کسی بدون دلیل قانونی از گردونه رقابت‌ها کنار نرود.

نائب رئیس هیئت نظارت ادامه داد: از تمامی کسانی که باعث شدند تنور انتخابات هر چه بیشتر گرم شود و با مشارکت بالا دل رهبری شاد و امید دشمنان به یاس مبدل شود تشکر می‌کنیم.

حسینی در جواب این سوال که چرا اقدام به بازشماری آرای صندوق کردید، بیان کرد: هیئت نظارت بر اساس وظیفه ذاتی خود مدعی است که در شعبه رای گیری با سازو کاری که تعریف شده و با تیزبینی ناظرین آموزش دیده و با تجربه تخلفی صورت نمی‌گیرد.

او تصریح کرد: به محض اینکه با اعتراض ۶ نفر از نامزد‌ها در شهر سلطان آباد مواجه شدیم و شبهاتی به تعدادی از صندوق‌ها وارد شد با هماهنگی هیات محترم اجرایی تصمیم به بازشماری دو شعبه گرفته شد.

نائب رئیس هیئت نظارت تاکید کرد: هرچند که مطمئن بودیم تغییر فاحشی ایجاد نخواهد شد اما به دلیل جوابگویی به افکار عمومی و احقاق حقوق نامزد‌ها این امر صورت گرفت.

حسینی اظهار کرد: بحمدالله سلامت کار در انظار هیئت های اجرایی و نظارت و نمایندگان نامزد‌ها احراز و اقناع عمومی صورت گرفت، ضمن اینکه این آمادگی وجود داشت که در صورت اختلاف در آرا، صندوق‌های بیشتری نیز بازشماری گردد.

او افزود: این اقدام مهم از شجاعت و ابتکار هیئت نظارت دوره ششم بوده که برای اولین بار انجام شد و در دوره‌های قبلی سابقه‌ای نداشته است و مصداق خوبی از شفافیت میباشد.
 
نائب رئیس هیئت نظارت ادامه داد: چنانچه مردم عملکرد شفافی را از مسئولین مشاهده کنند اعتماد بیشتری به عملکرد آن‌ها و در کلیت آن به نظام پیدا خواهند داشت.

حسینی در انتها بیان کرد: حرف و حدیث‌هایی روز انتخابات وجود داشت که مردم خودشان باید اخلاق شهروندی رو رعایت کنند، رای فروشی عمل زشتی است که دور از اخلاق است و در دراز مدت لطمه بزرگی به شورا و شهر خواهد زد، مردم ما مردم مذهبی و معتقدی هستند و نباید اجازه کاربرد چنین شیوه‌های زشتی رو در رای گیری به دیگران بدهند.

محمدرضا انصاری نیک رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خوشاب در پایان بازشماری آرا گفت: از مشارکت حداکثری مردم شریف و ولایت مدار شهرستان خوشاب که برگ زرین دیگری در تاریخ این شهرستان ثبت نمودند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

او افزود: تمامی دوستان و اعضای هیئت نظارت از همه ظرفیت قانونی و توان مدیریتی خود استفاده نمودند تا نامزد‌ها با انگیزه لازم در میدان رقابت حاضر شوند و انتخابات پرشور و سالمی برگزار گردد.

رئیس هیئت نظارت ادامه داد: در برخی موارد ایرادات قانونی در بعضی از مواد قانونی هم وجود دارد، و  از نمایندگان مجلس تقاضا داریم در فرصت لازم با بازنگری به اصلاح این قوانین اقدام نمایند.

انتهای پیام//ع. ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.