کودکان نیازمند خوزستانی زیر سایه طرح ایران مهربان/ سپاه پاسداران به میدان آمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طرح ایران مهربان با هدف سرپرستی کودکان یتیم و نیازمند استان با همکاری حوزه بسیج سپاه اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طرح ایران مهربان با هدف سرپرستی کودکان یتیم و نیازمند استان با همکاری حوزه بسیج سپاه پاسداران اجرا می‌شود.

او افزود: همچنین با مشارکت سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی در ماه مبارک رمضان بیش از ۲۲۲ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۸۰ هزار سبد معیشتی در اختیار نیازمندان استان قرار گرفت.

شیبه با بیان اینکه مقرر شده سپاه پاسداران خوزستان در زمینهٔ جذب حامی یتیم اقدام کند، اظهار داشت: تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر حامی از بین پاسداران سپاه استان در قالب طرح هر کارمند حامی یک یتیم حمایت ایتام تحت حمایت کمیته امداد خوزستان را عهده‌دار شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ضمن تقدیر از خدمات سپاه پاسداران به منظور محرومیت‌زدایی و کمک به رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان بیان کرد: در ثبت نام حامیان سپاه و بسیج، استان پیشرو در تعامل با سپاهیان و بسیجیان است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به همکاری‌های انجام شده در خصوص اجرای پویش مردمی ایران مهربان به منظور جذب حامیان جدید برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد، ادامه داد: اجرای این پویش با هدف جذب حامیان جدید برای حمایت مادی و معنوی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت با همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه استان سرعت می‌گیرد تا هیچ یتیمی در سطح خوزستان بدون حامی نماند.

شیبه به همکاری‌های خوب سپاه  خوزستان با کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به قشر محروم و نیازمند استان اشاره و تصریح کرد: سپاه استان علاوه بر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در زمینه‌هایی همچون ایجاد کمک هزینه ازدواج، جهیزیه، اشتغال برای نیازمندان و تامین مسکن مددجویان نیز در طول سال همکاری‌های بسیار نزدیکی با کمیته امداد استان دارد.

او ضمن تقدیر از خدمات سپاه پاسداران در رابطه با محرومیت‌زدایی و کمک به رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان بیان داشت: ایجاد زمینه اشتغال مددجویان از رویکرد‌های مهم و سیاست‌های این نهاد است که پارسال با مشارکت سپاه پاسداران و بسیج سازندگی، طرح اشتغال ویژه مددجویان متقضای اشتغال راه‌اندازی شده، گفت: به زودی تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و سپاه به منظور اشتغال نیازمندان امضاء خواهد شد.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در این دیدار با تقدیر از خدمات کمیته امداد در استان اظهار کرد: سپاه و بسیج به دنبال هم افزایی با کمیته امداد برای کمک به نیازمندان هستند و این ۲ نهاد در تعامل با یکدیگر در پیشبرد بسیاری از امور جامعه می‌توانند همکاری و مشارکت خوبی در زمینه محرومیت زدایی داشته باشند.

او افزود: تهیه بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی و غذای گرم اقدام ارزشمندی بود که الحمدالله با همت امدادگران پاسداران و جهادگران صورت پذیرفت، البته در سال ۱۴۰۰ برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیدیم تا با هم افزایی نهاد‌ها به ویژه کمیته امداد بتوانیم محرومیتی که در مناطق مختلف کشور خوزستان است را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.