معاون امور دریایی سازمان بنادر خبر داد؛

بازنویسی و ابلاغ قانون دریایی کشور در آینده نزدیک/ ساماندهی شناور‌های سنتی اجرایی می‌شود

اسلامی گفت: بازنویسی قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران با نظر جمعی از دریانوردان اتفاق افتاد و به زودی تصویب و ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامی داشت روز دریانورد گفت: روز دریانورد یکی از مناسبت‌هایی است که باید ادای دین کنیم تا گوشه‌ای از فعالیت‌های صنعت حمل ونقل دریایی دیده شود . در این روز تمام صنایع مرتبط جمع می‌شوند تا موضوعات صنعت دریایی را مطرح کنند.

او  گفت: ما سعی کرده ایم از حضور در مجامع بین المللی غافل نشویم و همواره در این بخش حضور داشته ایم.

او اظهار کرد:  با شروع تحریم بحث کشتیرانی و بنادر صحنه اول اعمال تحریم‌ها از سوی دشمن بودند و البته انتخاب آن‌ها هم درست بود چراکه دریا و کشتی نقش بی بدیل در اقتصاد و هویت کشور دارد.

اسلامی گفت: سازمان بنادر و مجموعه دریایی وارد فازی شدند تا کشتیرانی را حفظ کنند و توسعه دهند و در مقابل تحریم‌ها همواره ایستاده اند.

او اظهار کرد: انرژی زیادی در این حوزه صرف شد و ما همواره مجاری  و گلوگاه ها را باز نگه داشته ایم و علی رغم همه تهدید‌ها لحظه‌ای مسیر دریایی و صادرات و واردات به همت دریانوردان بسته نشد و این افتخار برای کشور خواهد ماند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر بیان کرد: در این دوره از تاریخ بزرگ مردان افتخار کسب کردند تا کشور را یاری دهند و این برای ما همواره ارزشمند بوده است.

اسلامی با بیان اینکه کرونا برای صنعت دریانوردی مشکلاتی را ایجاد کرد افزود: گروه کرو  با مشکلاتی از جمله مسائل بهداشت و ماندگاری طولانی دریانوردان و عدم امکان جابه جایی آسان در کشور‌های مختلف روبرو بودند، اما تا به امروز به نحو احسن ادامه دادند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر به بازنویسی قانون دریایی جمهوری اسلامی هم اشاره کرد و گفت: قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران بعد از سال ۴۳ دیگر بازنویسی نشد و این امر نیاز به بازنویسی وکار جدید داشت که خوشبختانه با نظر جمعی از دریانوردان اتفاق افتاد و بعد از تصویب قانون جدید دریایی این قانون کشتیرانی تجاری ایران تصویب و ابلاغ می‌شود.

اسلامی در ادامه به سند راهبردی دریایی هم اشاره کرد و گفت: این سند در حال تدوین و درحال طی مراحل است و در این سند ۲۸ راهبرد تدوین شده که به توسعه فعالیت‌ها کمک می‌کند.

او تاکید کرد: دولت دو تکلیف بر عهده این بخش گذاشته که یکی موضوع ساماندهی شناور‌های سنتی که ابلاغ شده و این یک کار مهم و ارزشمند به شمار می‌رود.

اسلامی بیان کرد: ساماندهی این شناور‌ها آغاز و ثبت و ضبط شده وساماندهی از طریق سازمان درحال انجام است که باید در این بخش کمک‌هایی صورت گیرد.

معاون امور دریایی تاکید کرد: طبق قانون دریانوردی در کشتیرانی نظارت‌ها وجود دارد و این نظارت‌ها در بخش صیادی و خدماتی کار می‌کنند.

اسلامی توضیح داد: این افراد طیف وسیعی هستند و سند دریایی دریافت کردند که حدود ۱۳۰ هزار نفر هستند که وظیفه داریم زیرساخت آموزش دریایی را گسترش دهیم و در قالب برون سپاری و روان سازی و نظارت و کنترل آن‌ها را انجام می‌دهیم.

اسلامی در ادامه به پروژه جدید نقشه راه آموزش دریایی که مصوب هیات عامل در حال ابلاغ است که هدف آن توسعه زیر ساخت و نظارت بر مراکز در حال کار است اشاره کرد و افزود: مقررات و شیوه نامه و دستور العمل‌ها برای نظارت فعالیت و آموزش مدیران در شرکت‌های کشتیرانی را نظارت کردیم تا مشکلی در آموزش مجازی و آموزش از راه دور برای کارکنان ایجاد نشود و این آموزش با کیفیت مطلوب در تهران و سایر استان هد در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار