تعلیق افسر امنیتی پنتاگون به اتهام افشای اطلاعات

یک افسر امنیتی پنتاگون به اتهام افشای اطلاعات طبقه بندی شده به صورت موقت از کار خود تعلیق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، کتی آرینگتون، افسر ارشد امنیت اطلاعات دفتر نگهداری از اسناد پنتاگون، در تاریخ ۱۱ مه مطلع شد که مجوز امنیتی او برای دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده به اتهام افشای غیرمجاز اطلاعات طبقه‌بندی شده به حالت تعلیق درآمده و متعاقب آن دسترسی توسط آژانس امنیت ملی حذف شده است.

در یادداشت دفتر معاون وزیر دفاع  آمریکا آمده است: «اگر این تصمیم مقدماتی قطعی شود، شما واجد شرایط به دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده یا انجام وظایفی که برای امنیت ملی تعیین شده اند، نیستید.»

در این یادداشت توضیحی به آرینگتون درباره جزئیات افشای احتمالی اطلاعات ارائه نشده است. پنتاگون نیز از ارائه هرگونه توضیحی در این باره خودداری کرد.

 مارک زید، وکیل ارینگتون در یک ایمیل محتوای این یادداشت را تأیید کرد و گفت: «اگر وزارت دفاع با چنین ادعا‌هایی روبرو شود، به طور معمول تحقیقات را آغاز می‌کند. ما نیز تحقیقات را پذیرفته و پیش داوری نمی‌کنیم.»

زید در ادامه گفت: «آرینگتون در طول تحقیقات مقدماتی در کار خود تعلیق شده و هنوز جزئیاتی درباره این تحقیقات برای ما مشخص نیست.»

او همچنین افزود که آرینگتون نه اخراج شده و نه مجوز امنیتی اش لغو شده است. ما منتظر فرصتی هستیم تا او را از این اتهامات تبرئه کنیم و دوباره به کارش برگردانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار