در صحن شورا مطرح شد؛

میرلوحی: لزوم ساماندهی هزار و ٥٠ ملک/ نظری: دلیل نمی‌شود به خاطر پایان کار شورا لایحه‌ای را پیگیری نکنیم

در جریان بررسی لایحه «تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و‌حقوقی» اعضای شورا با یکدیگر اختلاف نظراتی داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، لایحه «تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و‌حقوقی» امروز در دستور کار شورای شهری قرار گرفت.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در ابتدا به قرائت گزارش پرداخت و اظهار کرد: فکر می‌کنم تا به امروز تعیین تکلیف ٧٠٠ ملک انجام شده که شهرداری حتی برای آن به قوه قضائیه هم رفته است، اما تعدادی برای پرداخت اجاره بها همچنان مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم املاک کشف نشده وجود دارد زیرا به تازگی شهردار منطقه ٥ یک مجموعه متعلق به شهرداری را کشف کرده و تعدادی از املاک هم به برخی سازمان‌ها واگذار شده است.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: حدود هزار و ٥٠ ملک باید ساماندهی شوند؛ همچنین هزار ملک بدون قرارداد به اشخاص حقیقی داده شده است، درباره ١٧٠ ملک هم توافق کردیم.

در ادامه بهاره آروین در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: به نظر من در این لایحه قاعده خاصی وجود ندارد، من امیدی به قانع شدن ندارم و سوال اینجاست که در ماه آخر چگونه مجوز ١٧٠ ملک صورت گرفته است.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم درباره این لایحه خارج از کمیسیون تصمیم گیری شده و باید بدانیم انجام این کار آن هم در پایان کارمان چه سود و دستاوردی دارد؟

همچنین حجت نظری در ادامه تاکید کرد: ما نزدیک به ٤ سال است که این موضوع را پیگیری می‌کنیم و دلیل نمی‌شود به خاطر پایان کار شورا این لایحه را پیگیری نکنیم.

نظری خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در حال استفاده از این املاک هستند، اما در بلاتکلیفی قرار گرفتند.

سپس محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بخشی از این املاک پس گرفته شده و البته مقاومت هم وجود دارد و  خوشبختانه زحمت ٤ ساله ما در حال به بار نشستن است.

در پایان کلیات لایحه با ١٧ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار