بی ثباتی، پاشنه آشیل تیم فوتبال تراکتور / ۱۰ سرمربی در دوران مالکیت زنوزی

تیم فوتبال تراکتور در دوران ۳ ساله مالکیت زنوزی، تا کنون ۱۰ سرمربی داشته که در نوع خود قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ظاهرا قرار نیست باشگاه تراکتور رنگ آرامش را ببیند و باز هم شاهد تغییر و تحولات در کادر فنی این تیم تبریزی هستیم.

رسول خطیبی که در یک انتقال پرحاشیه در دوم اسفند ماه سال گذشته از باشگاه آلومینیوم به تراکتور پیوست، خیلی زیاد در تبریز دوام نیاورد و بعد از شکست سرخپوشان تبریزی مقابل پدیده خراسان استعفا کرد و فیروز کریمی جایگزینش شد.

خطیبی در ۸ بازی لیگ برتر سرمربیگری تراکتور را بر عهده داشت که فقط ۲ پیروزی برابر نساجی و ماشین سازی به دست آورد. تیم تراکتور با هدایت خطیبی در لیگ قهرمانان آسیا نیز ۲ پیروزی مقابل نیروی هوایی عراق و الشارجه امارات کسب کرد. علاوه بر این، خطیبی در اولین حضورش روی نیمکت تراکتور در جام حذفی برابر آلومینیوم اراک شکست خورد و در سوپرجام هم برابر پرسپولیس باخت و شانس قهرمانی در ۲ جام را از دست داد.

نکته قابل توجه این است که خطیبی در حالی از سرمربیگری تراکتور کنار رفت که در هر ۲ دوره حضورش در این تیم تبریزی با شکست برابر پدیده از سرخپوشان تبریزی جدا شده است.

باشگاه تراکتور از زمانی که به بخش خصوصی و مالکیت زنوزی انتقال یافته، هر سال تغییرات زیادی در نیمکت مربیان خود داشته و این موضوع برای سرخپوشان تبریزی عادی شده است. این باشگاه تبریزی در ۲ سال اول مالکیت زنوزی به ازای هر فصل ۳ سرمربی داشته است، اما سرخپوشان تبریزی در سال سوم رکورد شکنی کرده و ۴ مربی روی نیمکت تیم خود دیده اند.

تراکتوری‌ها لیگ بیستم فوتبال را با منصوریان شروع کردند و بعد از آن شجاعی و خطیبی روی کار آمدند و در نهایت نوبت به فیروز کریمی رسید که هدایت سرخپوشان تبریزی را بر عهده بگیرد. کریمی چهارمین سرمربی فصل و دهمین سرمربی تراکتور در دوران مالکیت زنوزی لقب گرفت.

این ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و بی ثباتی را در مدیریت تراکتور هم شاهد هستیم و جمشید نظمی، مدیرعامل جدید تراکتور به جای سیاح  قرار است کار خود را چند روز دیگر در باشگاه شروع کند.

اسدی: تراکتوری ها به اندازه تعداد تیم های لیگ برتری تغییر و تحولات داشته اند 

مرتضی اسدی، بازیکن سابق تراکتور درباره تغییر و تحولات در کادر فنی سرخپوشان پایتخت اظهار کرد: در ۲، ۳ سال  اخیر آن قدر تغییرات در تراکتور زیاد بوده است که جای تعجب ندارد. سرخپوشان تبریزی به تعداد تیم‌های لیگ برتری تغییر و تحولات داشته اند. این امکان وجود دارد این تیم تبریزی دوباره  دستخوش تغییر سرمربی و مدیرعامل شود. البته هر فردی که به تبریز می‌آید، انتظار داریم کمکی به این تیم تبریزی کند و اتفاق خوبی رخ بدهد.  

او درباره اختلاف خطیبی با بازیکنان بزرگ تراکتور گفت: من در  باشگاه تراکتور نیستم و آشنایی با مسائل این تیم تبریزی ندارم. به نظرم کادر فنی تراکتور می‌توانست  این موضوع را مدیریت و از اعتبار قهرمانی خود دوباره دفاع کند، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. کادر فنی تراکتور به دنبال جوانگرایی در تیم خود بوده، اما به نظرم اکنون زمان این کار نبوده است. به نظرم  بازیکنان به علت تغییرات زیاد تمرکز لازم را ندارند.  

اسدی درباره بی ثباتی در مدیریت و کادر فنی تراکتور بیان کرد: به طور حتم بی ثباتی به ضرر تراکتور است. به نظرم اوضاع و احوال این تیم تبریزی بهتر هم نمی‌شود. تا زمانی که ثبات مدیریتی و کادر فنی در سرخپوشان تبریزی رخ ندهد، هواداران و بازیکنان  آرامشی نخواهند داشت.  به هر حال معلوم نیست چه کسانی خط می‌دهند و چه کسانی پشت پرده این قضیه هستند که نمی‌گذارند باشگاه تراکتور آرامش داشته باشد!  

بازیکن سابق تراکتور درباره احتمال واگذاری باشگاه از سوی زنوزی گفت: از زنوزی تشکر می‌کنم که در این ۳ سال هزینه‌های زیادی برای تراکتور صرف کرد و بازیکنان نامی و بزرگی به تیم آورد؛ اما متاسفانه خروجی خوب نبود.‌ ای کاش با خصوصی سازی تراکتور اتفاق خوبی رخ می‌داد و نتایج خوبی می‌گرفتند. باشگاه تراکتور قبل از زنوزی در اختیار  یکی از نیرو‌های مسلح بود و باز هم باید این ارگان ورود کند و اداره باشگاه را بر عهده بگیرد. به نظرم  خصوصی سازی به نفع تراکتور نبود و ان شاءالله این تیم تبریزی به آرامش لازم برسد و بتواند با کادر فنی جدید نتایج بهتری بگیرد.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار